اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
SITI B&T مالک اکثریت سهام Ancora و Projecta Engineering شد

گروه مستقر در فورمیجینه (Formigine) سهام خود را به 100 درصد از هر دو شرکت افزایش داد. ارزش کل معاملات به 6/3 میلیون یورو می‌رسد.

fabio tarozzi 2 1024px quadratoگروه SITI B&T تملک سهام اقلیت Ancora (آنکورا) (20 درصد) و Projecta Engineering (پروجِکتا اِنجینیِرینگ) (48 درصد) را اعلام کرده است و سهام خود را در هر دو شرکت گروه را به 100% رساند. ارزش این معاملات 1/6 میلیون یورو برای Ancora – شرکت متخصص در فناوری‌های پرداختکاری کاشی – و 4/7 میلیون یورو برای Projecta – تولیدکننده سامانه‌های چاپ دیجیتالی – بودند. همچنین Projecta سهم 62/5 درصدی در Digital Design دارد که این شرکت به خدمات پژوهشی طرح و گرافیک می‌پردازد.

فابیو تاروتزی (Fabio Tarozzi) رئیس و مدیرعامل گروه SITI B&T گفت: «امروز ما مالکیت دو شرکت بسیار موفق‌مان را قطعی کرده‌ایم که اساس گروه ما هستند. به لطف هم‌افزایی‌هایی تثبیت شده از 2014 تا کنون، سال گذشته و پیش از تملک، Ancora گردش مالی خود را بیش از دو برابر کرده است؛ در حالی که Projecta Engineering که عملاً وقتی در 2010 تملک شد، راه‌اندازی گردید، یک بازیگر مهم بین‌المللی در حوزه فناوری‌های چاپ دیجیتالی شده ‌است.»

این اظهارات با اعداد تأیید می‌شوند. در 2017 Projecta Engineering درآمد 35/6 میلیون یورو (EBITDA برابر با 3/7 میلیون یورو) را اعلام کرد [EBITDA: درآمد پیش از بهره، مالیات و استهلاک]؛ حال آن که در 2018 Ancora درآمد تخمینی 36/9 میلیون یورو را در مقایسه با 32/4 میلیون یوروی سال 2017 ایجاد کرد.

هر دو شرکت تمرکز زیادی بر پژوهش دارند و هر کدام سرمایه‌گذاری‌های سالانه کل بیش از یک میلیون یورو را انجام می‌دهند. Ancora صاحب 58 ثبت اختراع (patent) است و تیمی با 14 نفر شاغل در R&D از میان کل نیروی کار 79 نفره خود دارد. در همین حال Projecta دارای 17 ثبت اختراع و یک تیم پژوهشی 22 نفره از میان کل نیروی کار 74 نفره خود می‌باشد.

این‌ها منجر به توسعه فناوری‌های پیشرفته و شناخته شده در جهان شده است. Ancora اخیراً تعدادی از محصولات نوآورانه را عرضه کرد؛ شامل ®Polidry نخستین خط صیقل‌دهی خشک، ®Luxury سامانه پرداختکاری کامل و انعطاف‌پذیر برای اسلب‌های بزرگ که صیقل‌دهی، برش، گونیا کردن و اِعمال اصلاحی محافظتی را انجام می‌دهد، و یک خط گونیا کردن کاملاً خودکار بر پایه فناوری لیزری. همه راه‌حل‌ها به سامانه‌های پیشرفته برای نظارت و کنترل راندمان تولید مجهز هستند.

همچنین Projecta Engineering تعدادی از راه‌حل‌های نوآورانه را ارائه کرده است؛ شامل خط Full Digital Decoration (تزئین تمام دیجیتالی) با فناوری مبتنی بر آب و دوست‌دار محیط زیست، واحد نظارتی Industry 4.0 و ®Innova، مجموعه‌ای از چاپگرهای دیجیتالی برای سایزهای بزرگ. یک مرکز توسعه داخلی که به تزئین سطوح غیرسرامیکی (شیشه، چوب، پلاستیک، آجر، بتن و غیره) اختصاص دارد – به جز چوب و پلاستیک بقیه مواد ذکر شده سرامیکی هستند – در 2018 گشایش یافت و نخستین محصولات را در ژانویه 2019 روانه بازار کرد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید