اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
محصول جدید Spectrum® از شرکت Sibelco

نفلین سیانیت Spectrum® که از کانسارهای منحصر به فرد Sibelco در نروژ استخراج شده است، ویژگی‌های زیبایی شناختی و عملکردی لعاب‌های مات را بهبود می‌بخشد و به کاهش هزینه‌های تولید کمک می‌کند.

sibelco logo elencoلعاب‌های مات جلوه طبیعی شگفت‌انگیزی به کاشی‌ها می‌دهند و امکانات طراحی بی‌پایانی را فراهم می‌کنند. اما ساخت یک لعاب مات که کاربردی هم باشد (از لحاظ سهولت تمیز شدن و مقاومت در برابر خراشیدن و مواد شیمیایی) می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. افزون بر این، گرایش به کاشی‌های با اندازه بزرگ به معنای آن است که به منظور کاهش میزان ضایعات پخته هزینه‌بر، تولیدکنندگان باید عیوب پین‌هول مربوط به لعاب را به حداقل برسانند.

نفلین سینیت Spectrum® استخراج شده از کانسارهای منحصر به فرد Sibelco در نروژ، ویژگی‌های زیبایی شناختی و عملکردی لعاب‌های مات را به چند روش بهبود می‌دهد و به کاهش هزینه‌های تولید نیز کمک می‌کند.

  •  [لمس] ابریشمی و سفیدی را افزایش می‌دهد
  • گسترش دامنه رنگی جوهر را بهبود می‌بخشد
  •  مقاومت در برابر خراش را افزایش می‌دهد
  • عیوب را کاهش می‌دهد
  •  دمای ذوب را پایین می‌آورد.

بهبود مقاومت در برابر خراش و هزینههای کم‌تر

در مقایسه با دیگر محصولات نفلینی، محتوای آلومینای بالاترِ Spectrum® مقاومت در برابر خراش را بهبود می‌دهد. همچنین این بدان معنی است که فرمول لعاب به مقادیر کم‌تری از آلومینای کلسینه شده گران و رُس و کائولن کم‌تری نیاز دارد که مقدار زیاد از آن‌ها می‌تواند بر رئولوژی دوغاب لعاب و ظاهر سطحی زیبایی‌شناسانه تأثیر بگذارد.

هنگامی که Spectrum® به جای فلداسپار مصرف شود، دمای ذوب لعاب را کاهش می‌دهد (به لطف مقادیر بالای سدیم و پتاسیم) و در نتیجه به کاهش مصرف انرژی کل کمک می‌کند. همچنین Spectrum® ضریب انبساط حرارتی (CoE) بالاتری نسبت به فلداسپات سدیم استاندارد دارد و باعث می‌شود تا CoE لعاب با CoE بدنه کاشی سازگاری بیشتری داشته باشد تا تطابق بدنه-انگوب-لعاب بهبود یابد. از لحاظ دمای پخت، Spectrum® تا ˚C1070 بسیار پایدار است و در همان حال نقاط سینترینگ و نرم شوندگی نزدیک به دمای پخت برای کاشی‌های شیشه‌ای شده لعاب‌دار (GVT) هستند.

رسیدن به تعادل مناسب بین توسعه رنگ جوهر، میزان ماتی و سفیدی

تست‌های آزمایشگاهی ما که عاری از منیزیا و با میزان اکسید باریم 0.4 بودند، نشان می‌دهند که Spectrum® در عین حال که میزان مناسبی از سطح لعاب مات را فراهم می‌کند، توسعه دامنه رنگ جوهر دیجیتال را بهبود می‌بخشد. بنابراین از سایر محصولات نفلینی موجود در آزمایش‌ها فراتر رفته است که یا توسعه رنگ خوب اما با ماتی کم‌تر داشته‌اند یا ماتی بالاتر اما با توسعه رنگ کم‌تر داشتند. همچنین آزمایش‌های ما نشان داد که کاشی‌های GVT با لعاب ساخته شده با Spectrum® نسبت به کاشی‌های ساخته شده با سایر محصولات نفلینی راحت‌تر تمیز می‌شوند.

هنگامی که سفیدی اهمیت می‌یابد، Spectrum® به لطف مقادیر کم اکسید آهن و دی اکسید تیتانیم (0.21%) دوباره از محصولات جایگزین نفلین بهتر عمل می‌کند. و به دلیل خلوص ذخایر ما در نروژ، Spectrum® محتوای نفلین بالاتری نسبت به محصولات جایگزین دارد و فاقد کوارتز آزاد است.

بیشترین سازگاری برای افزایش راندمان و کاهش ضایعات قراضه

به لطف ابعاد قابل توجه کانسار نفلین سینیت و همچنین دانش فنی تلفیقی خوب در مورد فرآوری، Spectrum® بالاترین ویژگی‌های ثبات و کیفیت را ارائه می‌دهد. Spectrum® به کاهش چشمگیر مشکلات مربوط به پین‌هول‌ها کمک می‌کند و در نتیجه ضایعات قراضه را پس از پخت کاهش می‌دهد. این حتی در هنگام لعاب‌زنیِ اسلب‌ها مهم‌تر است، چرا که یک عیب بر روی قطعه m3×m5/1 به معنای هدر رفتن بسیار بیشتر نسبت به کاشی دیواری معیوب cm60×cm60 است.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید