اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
بازگشت رشد مداوم به RAK Ceramics

RAK Ceramic با افزایش 22 درصدی درآمد کل، حاشیۀ سود ناخالص %35 و سودخالص بیشتر از مقدار قبل از شیوع Covid، بهترین سه ماهۀ خود از سال 2016 تاکنون را به پایان رساند.

abdallah massaadاعلان وضعیت مالی سه ماهۀ منتهی به 31 مارس 2021 RAK Ceramics که یکی از بزرگترین برندهای سازندۀ سرامیک در جهان است، بازگشت این شرکت به وضعیت رشد ثابت را تایید کرد. در حال حاضر میزان درآمد و سودآوری این شرکت از سطح پیش از فراگیری بیماری عبور کرده­‌است.

این مسئله خبر خوبی برای این گروه صنعتی مستقر در راس‌­الخیمه است که پس از چالش‌­های سال 2020 و تعطیلی­‌های ناشی از Covid-19 در سه ماهۀ دوم سال، علی‌رغم بازیابی سریع در سه ماهۀ سوم و چهارم، با افت 8.7 درصدی درآمد مواجه شده­ و درآمد آن به AED 2.35 میلیارد رسیده بود (تقریبا معادل با 521 میلیون یورو).

بنا­به گفته­‌های عبدالله مسعد مدیر عامل شرکت “وضعیت شرکت در بازارهای جهانی همچنان درحال بهبود است و این مساله باعث قوی‌­ترین شروع سال ثبت­‌شده از سال 2016 تاکنون شده­‌است”. وی می‌­افزاید “مقدار درآمد کل با افزایش سالیانۀ %21.9 به بالاترین میزان خود در 5 سال گذشته رسیده‌­است. حاشیۀ سود ناخالص کل با افزایش درآمد، بهبود کارایی و بهینه­‌سازی خطوط تولید به بالاترین سطح یعنی %35 رسیده است و سود خالص ثبت شده بیشتر از زمان قبل از فراگیری کرونا است”.

درآمد فروش محصولات RAKCeramic در عربستان سعودی که یکی از بازارهای اصلی صادرات محصولات این شرکت است افزایش سالانۀ %57.9 را در سال قبل تجربه کرده‌­است. درنتیجۀ سرمایه­‌گذاری بیشتر در نمایشگاه­‌های جدید و توسعۀ قابل‌­توجه ارزش برند، Q1 2021 با افزایش %78.5 درآمد بسته شد و درحال حاضر RAKCeramics یکی از تامین­‌کنندگان محصولات برتر سرامیکی در این کشور پادشاهی است.

نتایج ثبت‌­شده در بازارهای اروپا (با افزایش 22.7 درصدی درآمد در Q1 2021) و همچنین ارقام مربوط به هند (%67+) و بنگلادش(%18.9+) که واحدهای تولیدی RAKCeramic در آن­ها حضور دارند، بسیار مثبت هستند.

 می­توانید مصاحبۀ کامل با عبدالله مسعد را در شمارۀ بعدی نشریه گزیده دنیای سرامیک مطالعه کنید.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید