RAK Ceramic با افزایش 22 درصدی درآمد کل، حاشیۀ سود ناخالص %35 و سودخالص بیشتر از مقدار قبل از شیوع Covid، بهترین سه ماهۀ خود از سال 2016 تاکنون را به پایان رساند.
اعلان وضعیت مالی سه ماهۀ منتهی به 31 مارس 2021 RAK Ceramics که یکی از بزرگترین برندهای سازندۀ سرامیک در جهان است، بازگشت این شرکت به وضعیت رشد ثابت را تایید کرد. در حال حاضر میزان درآمد و سودآوری این شرکت از سطح پیش از فراگیری بیماری عبور کردهاست.
این مسئله خبر خوبی برای این گروه صنعتی مستقر در راسالخیمه است که پس از چالشهای سال 2020 و تعطیلیهای ناشی از Covid-19 در سه ماهۀ دوم سال، علیرغم بازیابی سریع در سه ماهۀ سوم و چهارم، با افت 8.7 درصدی درآمد مواجه شده و درآمد آن به AED 2.35 میلیارد رسیده بود (تقریبا معادل با 521 میلیون یورو).
بنابه گفتههای عبدالله مسعد مدیر عامل شرکت “وضعیت شرکت در بازارهای جهانی همچنان درحال بهبود است و این مساله باعث قویترین شروع سال ثبتشده از سال 2016 تاکنون شدهاست”. وی میافزاید “مقدار درآمد کل با افزایش سالیانۀ %21.9 به بالاترین میزان خود در 5 سال گذشته رسیدهاست. حاشیۀ سود ناخالص کل با افزایش درآمد، بهبود کارایی و بهینهسازی خطوط تولید به بالاترین سطح یعنی %35 رسیده است و سود خالص ثبت شده بیشتر از زمان قبل از فراگیری کرونا است”.
درآمد فروش محصولات RAKCeramic در عربستان سعودی که یکی از بازارهای اصلی صادرات محصولات این شرکت است افزایش سالانۀ %57.9 را در سال قبل تجربه کردهاست. درنتیجۀ سرمایهگذاری بیشتر در نمایشگاههای جدید و توسعۀ قابلتوجه ارزش برند، Q1 2021 با افزایش %78.5 درآمد بسته شد و درحال حاضر RAKCeramics یکی از تامینکنندگان محصولات برتر سرامیکی در این کشور پادشاهی است.
نتایج ثبتشده در بازارهای اروپا (با افزایش 22.7 درصدی درآمد در Q1 2021) و همچنین ارقام مربوط به هند (%67+) و بنگلادش(%18.9+) که واحدهای تولیدی RAKCeramic در آنها حضور دارند، بسیار مثبت هستند.
میتوانید مصاحبۀ کامل با عبدالله مسعد را در شمارۀ بعدی نشریه گزیده دنیای سرامیک مطالعه کنید.