اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
گروه Pamesa برنامه توسعه و تملک خود را ادامه می‌دهد

این گروه اسپانیایی رشد 15 درصدی درآمد، EBITDA 104 میلیون یوروئی و سرمایه‌گذاری‌های 90 میلیون یوروئی را در سال 2019 اعلام کرده است. همچنین تملک سهم 50 درصدی در Argenta Cerámica و Cifre Cerámica را اعلام کرد.

pamesa fernando roig quadrato 2گروه اسپانیایی Pamesa بزرگ‌ترین تولید کننده کاشی سرامیکی اروپا، رشد خود را با افزایش دو رقمی دیگری در درآمدها و حاشیه‌ها در سال 2019 ادامه می‌دهد. گردش مالی قطعی به 704 میلیون یورو (15%+ در مقایسه با 646 میلیون یورو 2018) افزایش یافت که با حجم فروش بیش از 80 میلیون متر مربع حاصل شده است. همچنین EBITDA با 16٪ افزایش به 104 میلیون یورو رسید.

این گروه در سال 2019 نیز کم‌تر از 90 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نکرد و کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سال 2014 را به 343 میلیون یورو رساند. سرمایه‌گذاری‌های سال پیش مخصوصاً بر نوسازی کارخانه با هدف افزایش ظرفیت تولید و تدارکات و بهبود بهره‌وری انرژی متمرکز بود. در ژوئن 2019، این گروه Keramex (ویا-رِئال) را تملک کرد و یک پروژه بازسازی اساسی را با هدف افزایش چشمگیر ظرفیت تولید کارخانه انجام داد.

همچنین این گروه 150،000 متر مربع زمین در کَستِلیون (Castellón) را برای انبارش و فرآوری مواد اولیه وارداتی خریداری کرده است.

در طول سال، این گروه کار بر روی سامانه‌های مختلف فتوولتائیک نصب شده بر روی پشت بام ساختمان‌های گروه را با هدف مصرف داخلی (self-consumption) ادامه داد. پس از اتمام کار در سال 2020، این سامانه‌ها به توان کل پیش‌بینی شده MW 16 دست خواهند یافت و این امکان را برای Pamesa فراهم می‌آورد تا انتشار گازهای جوی خود را تا بیش از 10،000 تن CO2 کاهش دهد.

دستاوردهای بیشتر از لحاظ پایداری زیست محیطی، شامل دستیابی به هدف «ضایعات جامد صفر» و بازیافت 4 میلیون لیتر فاضلاب در هر روز از شرکت‌های سرامیکی در منطقه است.

Pamesa به دلیل عملکرد اقتصادی خوب، نیروی کار خود را (که اکنون 2119 نفر است) با گرفتن 212 کارمند جدید گسترش داده است.

در 2020، این گروه به رهبری فرناندو رویگ انتظار دارد تا شاهد افزایش بیشتر در درآمدها و حاشیه‌ها باشد که این امکان را برای گروه فراهم می‌سازد تا برنامه‌ سرمایه‌گذاری خود را ادامه دهد.

یکی از مهم‌ترینِ این سرمایه‌گذاری‌های جدید، توافق نامه‌ای است که در تاریخ 10 فوریه با Argenta Cerámica و Cifre Cerámica برای کسب سهم 50 درصدی در هر دو شرکت اعلام شد. این دو کسب و کار که در زمره بهترین برندهای شناخته شده در صنعت سرامیک اسپانیا هستند، گردش مالی کل 280 میلیون یورو در 2019 را اعلام کردند که نسبت به سال 2018 بیش از 10 درصد رشد داشت.

طبق شرایط توافق نامه‌ها، هر دو شرکت همچنان توسط سهامداران اکثریت فعلی – خوزه سیفرِه (José Cifre) (Argenta Cerámica) و اِنریکه سیفرِه (Enrique Cifre) (Cifre Cerámica) – مدیریت خواهند شد که 50 درصد سهام خودشان را حفظ می‌کنند، در حالی که Pamesa در شرکت‌های دیگری که توسط این دو کارآفرین کنترل می‌شوند، سهام دیگری به دست نخواهد آورد.

این عملیات که انتظار می‌رود طی چند ماه نهایی شود، هم‌افزایی‌ها، اقتصادهای مقیاس و مزیت‌های رقابتی‌ای را ایجاد خواهد کرد که انتظار می‌رود بهره‌وری و نتایج بهتری را برای هر سه شرکت به همراه بیاورد. مهم‌تر از همه، داشتن شریکی مانند Pamesa، Argenta و Cifre را قادر خواهد ساخت تا پروژه‌های صنعتی جدیدی را با هدف گسترش چشمگیر تجارت‌شان در سال‌های پیشِ رو راه‌اندازی کنند.

شرکت‌های تولید کننده کاشی متعلق به گروه Pamesa عبارتند از Pamesa Cerámica ، Tau Cerámica، Navarti، Geotiles و Keramex. همچنین این گروه صاحب Arcilla Atomizadas و Onda Cogeneración است که بدنه‌های اسپری درایر شده تولید می‌کنند و انرژی می‌فروشند.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید