اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
خریداری Best Surface (اکنون Ascale) توسط گروه Pamesa و سرمایه گذاری در بخش انرژی پاک

این گروه اسپانیایی پس از سال مالی موفق 2022 و با افزایش 38 درصدی درآمد و کسب 1598 میلیون یورو، پروژه Ecombustible را در اواخر ماه ژوئن راه‌اندازی کرد و در ماه آگوست Ascale را خریداری کرد.

گروه Pamesa، بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک اروپا، با اعلام خریداری Best Surface در (Alcora (Castellon از گروه ایتالیایی Laminam استراتژی رشد خود را دنبال خواهد کرد. ظرفیت تولید سالیانه حال حاضر این کارخانه (با نام جدید Ascale) پس از تجهیز کامل به فناوری‌های گروهB&T ایتالیا، 1.5 میلیون مترمربع اسلب‌های بزرگ سرامیکی با ضخامت 6 تا 20 میلیمتر است و کارخانه عمدتا بر تولید اسلب‌هایی با اندازه 120×280 سانتیمتر و 160×320 سانتیمتر متمرکز خواهد بود. محصولات جدید در کاتالوگ برندهای مختلف گروه ارائه شده ­اند و در نمایشگاه Cersaie در Bologna عرضه خواهند شد.

Pamesa با اعلام آخرین سرمایه‌گذاری خود وجه تمایز Ascale از سایر رقبای خود را در توانایی ادغام فناوری‌های پیشرفته با طراحی‌های پیچیده و کسب جایگاه مهم در یک حوزه بسیار دشوار دانست. این مجموعه 7 سال است که در بازار حضور دارد.

تملیک Ascale توسط گروه Pamesa (برندهای کاشی Pamesa, Geotiles, Prissmacer, Ecoceramic, Navarti و TAU) پس از اعلام نتایج گروه در سال 2022 در چهارم ژوئیه، با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد. بنا بر گزارشات این گروه، به مدیریت Fernando Roig رشد 38 درصدی درآمد کل و کسب 1508 میلیون یورو (در مقایسه با 1097 میلیون یورو سال 2021) را پشت سر گذاشته است. فروش 1186 میلیون یورویی کاشی و سرامیک، نسبت یه سال قبل شاهد %34 افزایش ارزش بود (در مقابل افزایش 4 درصدی حجم فروش).

باقی درآمد نیز از فروش پودر اسپری هواخشک (257 میلیون یورو، %55+) و الکتریسیته (65 میلیون یورو، %35+) حاصل شده است.

گروه Pamesa موفق شد با کسب سود 81 میلیون یورویی قبل از کسر مالیات، علیرغم افزایش شدید هزینه‌های مربوط به بخش انرژی (365 میلیون یورو در سال 2022 برای گاز طبیعی که در مقایسه با مبلغ 158 میلیون یورویی سال 2021، %131 رشد را نشان می‌دهد) سطح خوب سودآوری خود را حفظ کند. این گروه بر آن است تا پروژه eCombustible را با هدف جایگزینی انرژی پاکیزه و پایه هیدروژن با گاز طبیعی آغاز کند. در این طرح نیازی به اصلاح کارخانه و ماشین‌آلات موجود در آن وجود ندارد.

اولین نمونه عینی استفاده از این تکنولوژی در کارخانه خشک کردن پاششی Onda قابل مشاهده است. این کارخانه اواخر ژوئن توسط Fernando Roig و Jorge Arevalo (مدیرعامل شرکت انرژی eCmbustible میامی) رونمایی شد و نخستین کارخانه­ خشک کردن پاششی بدون انتشار گاز دی‌اکسید کربن در جهان و نخستین گام در حرکت به سوی حذف تدریجی استفاده از گاز طبیعی در کل فرآیند تولید است. هدفی که Pamesa قصد دارد با سرمایه‌گذاری 250 میلیون یورویی خود، بین سال‌های 2025 و 2026 به آن دست یابد.

Fernand Roig افزود: “با انجام این پروژه انقلابی می‌توانیم در تاسیسات خود سوخت پایه هیدروژن را با قیمتی رقابت پذیرتر از گاز طبیعی و بدون ایجاد گازهای گلخانه‌ای تولید کنیم. این پروژه نخستین گام برای حرکت به سوی آینده‌ای پایدار است و ما به رهبری این جریان افتخار می‌کنیم”.

eCmbustible چگونه کار می‌کند؟

در فرآیند تولید سوخت eCombustible با استفاده از الکتریسیته در یک فرآیند الکترولیز اختصاصی و متعاقب آن قرار گرفتن در معرض میدان الکترو مغناطیسی از انرژی الکتریکی برای تبدیل آب به سوخت استفاده می‌شود. در ابتدای کار و در یک تصفیه خانه عناصری مانند فلزات سنگین از آب جدا شده و در ادامه و پس از ورود آب به ماژول تولید سوخت، هیدروژن و اکسیژن از یکدیگر جدا می‌شوند. هر ماژول از 36 سلول تشکیل شده که هر یک توسط پالس‌های الکتریکی درفرکانس‌های خاص تغذیه می‌شوند و این موضوع مصرف انرژی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. با عبور هیدروژن از یک راکتور مغناطیسی محتوای انرژی و ویژگی‌های شعله سوختی شخصی‌سازی می‌شود. در نهایت هیدروژن و اکسیژن به صورت جداگانه در دو مخزن ذخیره شده و در ادامه با انتقال به مشعل و ایجاد پیوند دوباره مولکول نهایی eCmbustible را تشکیل می‌دهند.

در این فرآیند نوآورانه‌ی به ثبت رسیده، سوخت پاکیزه و کارآمدی تولید می‌شود که در نتیجه احتراق آن تنها بخار آب تولید می‌شود و انتشار گاز دی‌اکسید کربن از فرآیند احتراق کاملا حذف می‌شود.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید