اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share

شرایط طوفانی بخش جهانی صنایع سرامیکی Mohawk

بخش جهانی صنایع سرامیک Global Ceramic BU در سال 2023 با فروش خالص 4.3 میلیارد دلار به پایان رسید. رقمی که پس از رشد ده درصدی سال قبل، %0.17 کاهش را نسبت به سال 2022 نشان می‌دهد.

اولین نشانه‌های کاهش رشد صنایع Mohawk در سال 2022 و زمانی که فروش خالص تنها %4.8 رشد داشت، مشاهده شد. این مقدار در مقایسه با افزایش 17.3 درصدی سال 2021، مقدار کمی بود. شرایط چالش ­برانگیز بازار سرامیک در سال 2023 باعث شد گروه نتواند از انقباض بیشتر مالی جلوگیری کند زیرا کاهش تقاضا تقریبا تمام بازارهای جهانی در سال گذشته را تحت تاثیر قرار داد. این دومین انقباض مالی غول دنیای کفپوش و تولیدکننده پیشروی بخش کاشی و سرامیک از سال 2011 به بعد بود (نخستین انقباض مالی در سال 2020 و پس از همه­ گیری رخ داد). در سی سال گذشته و در کارنامه این شرکت، تنها یک انقباض مالی دیگر در زمان بحران وام‌های مسکن بین سال‌های 2007 و 2010 دیده می‌شود.

Jeff Lorberbaum رئیس و مدیرعامل صنایع Mohawk در اظهار نظری در سال 2023 خاطرنشان کرد که کاهش درآمد به دلیل عملکرد خوب سه ماهه چهارم سال، (افت 1.4 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022)، مهار هزینه‌ها، افزایش بهره­وری و کاهش تدریجی هزینه‌های انرژی و مواد اولیه کمتر از مقدار پیش‌بینی شده است.

فروش خالص مجموعه در دوازده ماه سال 2023 در مجموع به 11.1 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2022 ( 11.7 میلیارد دلار) کاهش 5.1 درصدی را نشان می‌دهد و کمی کمتر از سال 2021 است. سود خالص تعدیل شده در سال گذشته نیز از 823 میلیون دلار به 587 میلیون دلار کاهش یافت.

ثبات و حفظ سطح سال 2022 در بخش جهانی سرامیک

فروش بخش جهانی در سه ماهه چهارم سال دوباره شتاب یافت و با %0.6 افزایش فروش خالص در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022، به کاهش زیان مالی در سال 2023 کمک کرد. مقدار فروش خالص در این سال تقریبا بدون تغییر و در سطح 4.3  میلیارد دلار باقی ماند(کاهش 0.17 درصدی در مقایسه با رشد 10 درصدی سال قبل) و %39 از فروش خالص تلفیقی صنایع Mohawk را به خود اختصاص داد. حاشیه عملیاتی این بخش در سال 2022، %4.2 (حاشیه عملیاتی تعدیل شده %7) بود.

برای مهار هزینه‌ها اقدامات متعددی انجام شد که افزایش بهره­وری، کاهش هزینه‌های سربار و به کارگیری فرمولاسیون‌های جایگزین از آن جمله بودند. میزان تولید با تقاضا تطابق داشت و موجودی انبار در طول سال به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در سال 2023، Vitromex در بازار مکزیک و Elizabeth در بازار برزیل ادغام شدند. افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی  باعث شد تا علیرغم تلاش برای افزایش فروش، بازاریابی و استراتژی‌های عملیاتی، میزان تقاضا در هر دو کشور کاهش پیدا کند.

Lorberbaum اشاره کرد که این گروه در حال گسترش توزیع محصولات خود از طریق دفاتر خدمات محلی و مجموعه‌های جدید با استایل برتر ایتالیایی برای بهبود ترکیب محصولات خود در ایالات متحده است. گروه قصد دارد تا با توسعه اسلب‌های چینی ممتاز خود به تقاضاهای رو به رشد مسکونی و تجاری در ایتالیا نیز پاسخ دهد.

انقباض مالی در دو حوزه دیگر مشهودتر بود: در سال 2023 فروش بخش محصولات Floorig North America با %9 کاهش نسبت به سال 2022 به 3.8 میلیارد دلار رسید. بخش Flooring Rest of the World نیز با %6.7 کاهش، فروش 3 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشت.

اطمینان خاطر بیشتر در سال 2024

Lorberbaum بر این باور است که در حال حاضر صنعت سرامیک در پایین­ترین نقطه از چرخه خود قرار داشته و چاره­ای جز بهبود ندارد.

وی اظهار داشت: “انتظار داریم نتایج سه ماهه اول سال جاری با نتایج تاریخی بلند مدت ما همسو باشند”.

شرایط بهتر بازار و کسب نتایج اقدامات انجام شده در 18 ماه گذشته برای بهبود ساختاری هزینه‌ها و ادغام خریدهای اخیر نوید بهبود در نیمه دوم سال را می‌دهند.

بنا بر پیش‌بینی‌های بازار نرخ بهره بانک‌های مرکزی در سال جاری کاهش یافته و این امر به افزایش فروش مسکن و بازسازی پروژه‌های مسکونی و تجاری منتهی خواهد شد.

Lorberbaum اظهار داشت: “سرعت بازیابی شرایط در بخش کفپوش به نرخ تورم، اعتماد مصر­ف کنندگان و قدرت فروش خانه بستگی دارد. از دید ما فشارهای ژئوپولیتیک فعلی باعث می‌شوند تا بازارهای ایالات متحده و آمریکای لاتین قبل از اروپا بهبود پیدا کند. پس از رکود پیشین مسکن، صنعت ما با افزایش فروش و حاشیه مالی برای چندین سال پیاپی رونق گرفت. ما با کمبود مسکن در تمامی مناطق جغرافیائی روبه رو هستیم و لازم است سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای به روز رسانی منازل قدیمی انجام شود”.

مقالات مرتبط

راه‌اندازی خط تولید %100 سبز Revigrés

Revigrés، شرکت Gruppo B&T را به عنوان شریک استراتژیک در پروژه‌های گسترش و پایداری برگزید.Revigrés که یکی از تولیدکنندگان برجسته کاشی و سرامیک در پرتغال

DalTile خدمات هوشمند Sacmi را برگزید

DalTile Mexico، خدمات پشتیبانی و نگهداری پیشگیرانه Sacmi را برای دستگاه پرس و آسیاب خود به کار خواهد گرفت.DalTile مکزیک که یک تولیدکننده کاشی واقع

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید