اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
محیطی برای لعاب‌کاری دیجیتال با استفاده ازلعاب‌ها و انگوب‌های پایه آب

Lamberti سری افزودنی‌های Printojet S را برای تضمین دستیابی به کیفیت سطحی بالا از لحاظ پخش‌پذیری و همگن بودن عرضه می‌کند. این محصولات با بهینه‌سازی کشش سطحی، رئولوژی و همچنین بهبود قابلیت اتصال و خاصیت روان‌کنندگی باعث بهبود کیفیت سطحی می‌شوند.

logo lamberti orangeاینک و پس‌از یک دوره آزمایشی طولانی، استفاده از لعاب‌ها و انگوب‌های پایه آب در صنعت سرامیک بسیار متداول شده است. در این فرآیند با استفاده از فناوری موردنظر و با کنترل فشار جت دستگاه، قطرات لعاب روی سطح کاشی اعمال می‌شوند.

فشار دستگاه و ویسکوزیته لعاب و انگوب نقش مهمی در صنعتی شدن این فناوری ایفا می‌کنند.

مدیوم نقش تثبیت‌کننده قطرات و کنترل کشش سطحی را داشته و تاثیر مستقیمی بر تعامل بین فاز مایع لعاب و سطح کاشی دارد. قابلیت پخش لعاب و برهم‌کنش بین قطعات لعاب و زیرلایه رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. برای کسب اطمینان از فشردگی و پخش‌پذیری لایه لعاب، پارامترهای کاری باید به صورت صحیح اعمال شوند.

استفاده از افزودنی/ مدیوم مناسب برای دستیابی به کیفیت سطحی مناسب ضروری است و باید آگاهی کافی درباره الزامات تولید و افزودنی‌های شیمیایی وجود داشته باشد.

استفاده از سری Printoject S دستیابی به کشش سطحی و رئولوژی بهینه و همچنین قدرت اتصال و خواص مطلوب روان‌کاری را تضمین می‌کند. کشش سطحی ارتباط نزدیکی با ترشوندگی یک سطح معین به وسیله یک مایع را دارد. در اینجا کشش سطحی توصیف کننده تمایل قطرات لعاب به پخش شدن روی بستر است. در نتیجه مقدار صحیح کشش سطحی لعاب (که توسط سورفکانت‌های Printojet S تعیین می‌شود) باعث تضمین کیفیت سطح از نظر پخش‌پذیری و همگن بودن شود.

اهمیت ویسکوزیته

لعاب‌ها و انگوب‌های کم ویسکوزیته (که با استفاده از تکنیک‌های بدون هوا به کار می‌روند) همواره از محبوبیت زیادی برخوردار بوده اند زیرا امکان استفاده از آن‌ها در طیف وسیعی از چگالی‌ها و ویسکوزیته‌ها وجود دارد.

در لعاب‌کاری دیجیتال محدوده مجاز پارامترهای کاری و مقدار مدیوم کوچک‌تر است و برای اطمینان از پایداری تولید، بایستی مقدار ویسکوزیته کاملا ثابت نگه داشته شود. تحقق این امر مزایای متعددی از جمله بهینه سازی لعاب، کاهش ضایعات، بی‌نیازی به سیستم‌های استخراج در خط و کاهش قابل توجه آب مورد نیاز برای شستشو و همچنین مداخله اپراتور را در بر خواهد داشت.

لعاب‌ها و انگوب‌ها به همراه آب و Printojet S در مقدار 3 تا %5 آسیاب می‌شوند. امکان افزودن Printojet S پس‌از تخلیه آسیاب نیز وجود دارد. چگالی کاری معمولا بین 1350 تا 1500 گرم در لیتر و محدوده مجاز ویسکوزیته 15-11 ثانیه با فورد کاپ 4 میلی‌متری است.

در رئوگرام زیر منحنی‌های جریان برای دو انگوب با ویسکوزیته یکسان نشان داده شده‌اند (12ثانیه با فوردکاپ 4 میلی‌متری) چگونگی تغییر ویسکوزیته (محور y) با نرخ برش (محور x) در نمودار نشان داده شده است. همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود امکان اعمال موفقیت آمیز با استفاده از لعاب دیجیتال در انگوبی که با منحنی آبی مشخص شده وجود دارد با این وجود لعابی که با رنگ نارنجی نشان داده شده این خصوصیت را از خود نشان نمی‌دهد.

نمودار رئولوژیکی ویسکوزیته در برابر نرخ برش

lamberti grafico PRINTOJET S 2

                منحنی نارنجی: انگوب استاندارد (چگالی 1450 گرم در لیتر، ویسکوزیته فوردکاپ 4 میلی‌متری 12 ثانیه)

                منحنی آبی: انگوب به همراه %3 Printojet (چگالی 1450 گرم در لیتر، ویسکوزیته فورد کاپ 4 میلیمتری 12 ثانیه)

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید