اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
محصولات، خدمات و راهبردهای رقابتی جدید شرکت Marazzi

مائورو واندینی (Mauro Vandini) (گروه ماراتزی، Marazzi) اظهار می‌دارد که تکامل صنعت کاشی سرامیکی ایتالیا در 2018 با رکود عمومیِ بازارها و رقابت فزاینده اسپانیا مواجه است.

mauro vandini 3 1024px quadrato
در سپتامبر 2018، گروه Marazzi درب‌ها را به تازه‌ترین کارخانه خود با نام مارلیت (Marlit) گشود؛ کارخانه‌ای که با الحاق دو واحد موجود در سایت صنعتی قدیمی در ساسوئولو ایجاد شد. برای تضمین کیفیت بالای محصول، ایمنی اپراتور و توجه به محیط زیست به فناوری‌های پیشرفته مجهز شده است (شامل سامانه‌های بازیافت حرارت، آب و ضایعات تولیدی). این کارخانه، کاشی‌های پرسلانی مرغوب تمام بدنه (full-body) تولید می‌کند و ظرفیت تولید تقریباً 9 میلیون متر مربع در سال دارد.
خطوط تولید که از واحد مواد اولیه تا منطقه بسته بندی گسترده شده است، طول کلی یک و نیم کیلومتر دارد و سطحی بیش از 50،000 متر مربع را اشغال می‌کند.
سرمایه گذاری ساسوئولو به دنبال سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در کارخانه‌های فیناله اِمیلیا (Finale Emilia) و فیورانو (Fiorano) انجام شده است و شامل نوسازیِ آزمایشگاه‌های Marazzi نیز می‌شود. با مساحت سر پوشیده 3،000 متر مربعی که به پژوهش در مورد مواد اولیه، بدنه‌ها، رنگ کردن و طرح‌های سطحی اختصاص یافته است، آزمایشگاه‌ها نمونه سازی‌های اولیه را انجام می‌دهند و آزمایش‌های دقیقی را به منظور اطمینان از بالاترین سطوح عملکرد فنی به انجام می‌رسانند.
مائورو واندینی مدیر عامل گروه Marazzi گفت: «با این سرمایه گذاری آخر، هم اکنون همه کارخانه‌های ایتالیائی ما با دستگاه‌های پیشرفته مجهز شده‌اند که عاملی اساسی برای رقابتی باقی ماندن در بخش محصولات مرغوب به شمار می‌رود.» وی افزود: «شرکتها می‌توانند و باید تغییر یابند ، اگر بخواهند توانمندی‌های بالقوه خودشان را به خوبی به انجام برسانند و در مورد Marlit این به معنای آن است که این کارخانه تولید کننده طیف مرغوبی از محصولات پیچیده، طبیعی و زیبای ماست».
سرمایه گذاری در ساسوئولو با نخستین سال از رکود صنعت کاشی سرامیکی ایتالیا آن هم پس از سال‌ها بهبود، توأم گردید. مائورو واندینی بیان کرد: «وضعیت اقتصادی خیلی از حالت آرام فاصله دارد؛ مخصوصاً در نیمه دوم سال که بخش ما با اضافه ظرفیت که پیامد رکود در چند بازار است، فشار قیمتی و رقابت در دو جبهه متفاوت مواجه شده است. اولی به بخش کاشی سرامیکی و پرسلانی مرغوب مربوط می‌شود؛ جائی که اسپانیا بدون شک قوی‌ترین رقیب ماست. دومی شامل رقابت فزاینده از دیگر مواد کف‌پوش و دیوارپوش است که سبک‌تر هستند و نصب آن‌ها آسان‌تر از کاشی است. کاشی‌های سرامیکی به یقین جذاب‌تر و طبیعی‌تر هستند، به طوری که نیاز داریم تا با ادامه دادن به بهبود محصولات‌ و خدمات‌مان در میان چیزهای دیگر، نقش خود را محکم‌تر ایفا کنیم.»
مصاحبه کامل با مائورو واندینی در شماره آتی نشریه گزیده دنیای سرامیک شماره 36 سال 1397 منتشر خواهد شد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید