اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
ایتالیا تولید را از سر می‌گیرد

صنعت سرامیک ایتالیا که به عنوان بخشی در نظر گرفته می‌شود که دارای «اهمیت راهبردی به خاطر قویاً صادرات محور بودنِ آن» است، تصمیم گرفته است تا فعالیت‌های تولیدی را از 27 آوریل از سر بگیرد.

 از روز دوشنبه 27 آوریل، شرکت‌های سرامیک ایتالیایی پس از توقف تولید پنج هفته‌ای، قادر به راه‌اندازی مجدد کوره‌های خود هستند. این چراغ سبز، بازتاب دهنده موضع جدیدی از جانب وزرای توسعه اقتصادی، بهداشت و زیرساخت و حمل و نقل است که اکنون همه شرکت‌های صادرات محور را فعالیت‌هایی با اهمیت راهبردی در نظر می‌گیرند و بنابراین اجازه دارند تا پس از ابلاغ بخش‌دار استانی، تولید خود را از سر بگیرند. این بدان معناست که نه تنها خود تولیدکنندگان کاشی بلکه کل بخش بالادست شامل تأمین‌کنندگان دستگاه و تجهیزات، مواد اولیه، لعاب‌ها و رنگ‌ها نیز مجاز به شروع کار خواهند بود.

این دستور وزیران به طور مؤثر به هشدارهای مکرری توجه کرده است که از جانب کل جهان صنعتی داده می‌شود؛ مبنی بر این که هرگونه تمدید توقف تولید، ریسک از دست رفتنِ سهمی قابل توجه از بازار را برای کشور در پی خواهد داشت (نگاه کنید به بیانیه‌های مربوطه که توسط Confindustria Ceramica و Acimac صادر شده‌اند).

برای خوشه سرامیکی ساسوئولو، شروع مجدد، یک هفته پیش از تاریخ 4 مه است که دولت ایتالیا برای شروع تدریجی تعیین کرده است تا محدودیت‌های تعطیلی را کاهش دهد (مرحله 2). این می‌تواند یک دوره آزمایشی منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشت و ایمنی کارگران در نظر گرفته شود؛ مانند پروتکلی که Confindustria Ceramica و اتحادیه‌های صنفی و شرکت‌های تابعه در 10 آوریل به امضاء رساندند.

در واقعیت، همه شرکت‌های سرامیکی در منطقه ساسوئولو فرصت بازگشایی در دوشنبه گذشته را نیافتند و ترجیح دادند تا 4 مه منتظر بمانند. در میان کسب و کارهایی که قبلاً کوره‌های خود را مجدداً راه‌اندازی کرده‌اند، بزرگ‌ترین گروه‌ها در این بخش شامل Concorde Group، Florim، Marazzi، Iris، Panariagroup، Rondine و Italgraniti هستند و فقط به چند مورد اشاره شد. بر اساس نیازهای هر شرکت، بازگشت به تولید تمام عیار به تدریج صورت می‌گیرد. اما این دستکم یک گام رو به جلو است که شرکت‌ها را قادر خواهد ساخت تا هم‌پای رقبای خارجی که قادر به ادامه فعالیت خود در هفته‌های اخیر بوده‌اند یا دوره توقف بسیار کوتاه‌تری داشته‌اند، پیش بروند. اِمیلیو موسینی (Emilio Mussini) رئیس PanariaGroup در 28 آوریل به Il Sole 24 Ore (خورشید 24 ساعته) گفت: «ما در حال حاضر با 60٪ ظرفیت کار می‌کنیم، این قطعاً به معنای این نیست که همه چیز حل شده است، اما دستکم به ما این امکان را می‌دهد تا جلوی از دست دادن مشتریانی را بگیریم که شروع به جستجوی گزینه‌های دیگر برای ایتالیا می‌کردند.»

فاز 2: Florim پروژه Florim Care را برای بازگشت ایمن به تولید راه‌اندازی می‌کند

Florim که همیشه به تندرستی و سلامت کارکنان خود توجه دارد، آماده بازگشت به کار است. برای محافظت از کارکنان، پروژه‌ای را با نام FLORIM CARE بر اساس یک پروتکل سختگیرانه و 4 اصل مهم تهیه کرده است: تشخیص (Diagnosis)، فاصله‌گذاری (Distance)، دیجیتالی کردن (Digitalisation) و دستگاه‌ها (Device).

همچنین این شرکت در این مرحله اولیه، علاوه بر شناسایی کلیه کارگران آسیب‌پذیر و قرار دادن آن‌ها تحت نظارت دقیق بهداشتی، یک سامانه داوطلبانه پایش دما را برای کارمندان و بازدیدکنندگان راه‌اندازی کرده است. تجهیزات حفاظت فردی (ماسک، ویزور (کلاه لبه‌دار)، دستکش یک‌بار مصرف، محصولات ضد عفونی‌کننده سطح و ژل‌های ضد عفونی‌کننده دست) برای کارگران فراهم می‌شود، در حالی که تیم کمک‌های اولیه برای تضمین ایمنی به یک کیت مکمل مجهز خواهند شد.

برای حفظ حداقل فاصله لازم، شرکت در حال معرفی ساعات کاری دوره‌ای و ورودی‌های مختلف است؛ همه مناطق مشترک به طور منظم ضد عفونی می‌شوند؛ حداکثر تعداد افرادی که می‌توانند هم‌زمان در یک منطقه حضور داشته باشند، مشخص شده است؛ و نقاطی که خطر شلوغی وجود دارد به طور بصری مشخص شده‌اند. اتاق‌های رختکن بسته شده است، ایستگاه‌های تجمع ایمن برای تخلیه مجدداً ساماندهی شده‌اند و کارگران کارخانه می‌توانند از یک سرویس خشکشویی تضمینی و ساده استفاده کنند. وسیلهای با سامانه تشخیص مجاورت مجهز به LED نیز در حال توسعه است تا در صورت نزدیک شدن زیاد به یکدیگر، به کارگران هشدار دهد.

کارمندان اداری به کار از خانه با جلسات از راه دور و ویدئو کنفرانس‌ها ادامه خواهند داد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید