اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
گروه Iris Ceramica به تولید بدون تأثیر بر محیط زیست دست یافت

با سرمایه‌گذاری حدود 2 میلیون یورو، Iris Ceramica به هدف پروژه «انتشار صفر گازها» (“Zero Emissions”) در کارخانه کَستِلارانو (Castellarano)، ایتالیا دست یافت.

 federica minozzi 2 quadratoهجده ماه پس از راه اندازی پروژه Zero Emissions، گروه Iris Ceramica در کارخانه Castellarano (رِجیو اِمیلیا، ایتالیا) جایی که در آن پانل‌ها و اسلب‌های پرسلانی تولید می‌شوند، به هدف تولید با تأثیر صفر [بر محیط زیست] دست یافته است.

گروه تحت رهبری رومانو مینوزی (Romano Minozzi) و دخترش فدریکا (مدیر عامل هلدینگ) فراتر از الزامات استانداردهای فعلی بودند و هر چند تمام کوره‌ها با محدودیت‌های قانونی مطابقت داشتند اما ترکیبات آلی فرّار (VOCs) به طور کامل از گازهای دودکش حذف شدند.

این نتیجه با سرمایه‌گذاری حدود 2 میلیون یورو و به لطف نصب سه سوزاننده با سامانه بازیابی حرارت بازیاب (regenerative) (از سپتامبر 2018 تا مارس 2019) به دست آمد. آن‌ها اختصاصاً بر گازهای خروجی کوره در دماهای حدود °C900 عمل می‌کنند؛ راه حلی که سطوح بالایی از بهره‌وری را در حذف مولکول‌های آلی فرار که هنوز در گازها -شامل ترکیبات بودار- وجود دارند، تضمین می‌کند.

این کارخانه در حال حاضر به مقدار انتشار مواد آلی فرار (VOC) کم‌تر از mg/Nm3 2 (در حالی که حد قانونی mg/Nm3 50 است) و از لحاظ آلدئیدها به مقداری که به طور قطعی کم‌تر از mg/Nm3 5/0 است (در مقایسه با حد انتشار mg/Nm3 20) رسیده است. همچنین نتایج عالی از لحاظ انتشار بو با کاهش گواهی شده 99 درصدی و آنالیز بویائی سنجی (olfactometry) که مقادیر حدود OUE/m3 100 را در دودکش نشان می‌دهد، به دست آمدند که به معنای تقریباً صفر در حساس‌ترین گیرنده‌ها است.

فناوری انتخاب شده توسط گروه Iris Ceramica یک فناوری تلفیقی است که هر چند تا کنون در بخش سرامیک مورد استفاده قرار نگرفته است اما در مواجهه با غلظت‌های بالاترِ آلاینده‌ها در آینده انعطاف پذیری دارد و در عین حال راندمان کامل و در نتیجه انتشار صفر گازها را حفظ می‌نماید.

مصاحبه با فدریکا مینوزی را در Ceramic World Review 132/2019 بخوانید.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید