اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
زندگی اروپائی: نیروی آینده (Forture)

Gresmalt یک پروژه تحقیقاتی را هدایت می‌کند که یک مدل جدید پویا را برای ارزیابی کمّیِ تأثیر زیست محیطی و اجتماعی - اقتصادی فرآیند تولید سرامیک توسعه خواهد داد.

life forture logoهدف پروژه زندگی اروپائی: نیروی آینده (Forture) ایجاد یک مدل پویای نوآورانه برای ارزیابی کمّیِ تأثیر زیست محیطی و اجتماعی – اقتصادی فرآیند تولید سرامیک است که مشترکاً با گروه Ceramiche Gresmalt (ساسوئولو)، دانشگاه مودِنا و رِجیو اِمیلیا (Reggio Emilia) و دانشگاه رِی خوآن کارلوس (Rey Juan Carlos) مادرید با حمایت برنامه LIFE اتحادیه اروپا انجام می‌گیرد.
با تصویب یک رویکرد توسعه پایدار (برای مثال پیدا کردن تعادلی بین پایداری اقتصادی یا سود شرکت از یک سو و پایداری زیست محیطی و اجتماعی از سوی دیگر)، هدف پروژه Forture غلبه بر محدودیت‌های ارزیابی چرخه زندگی (Life Cycle Assessment, LCA) با استفاده از ابزار ارزیابی پایداری چرخه زندگی (Life Cycle Sustainability Assessment, LCSA) است که یکی از بهترین روش‌های شناخته شده برای تعیین شاخص‌های عملکرد پایداری برای یک محصول / فرآیند می‌باشد. در واقع مدل جدید، سه ابزار مختلف برای ارزیابیِ تأثیر را گرد هم می‌آورد: زیست محیطی (LCA)، اقتصادی (هزینه چرخه زندگی، Life Cycle Costing) و اجتماعی (ارزیابی چرخه زندگی اجتماعی، Social Life Cycle Assessment).
هدف، توسعه دادنِ ابزاری برای تجزیه و تحلیل پویای بی‌وقفه (به جای ابزاری مبتنی بر داده‌های قدیمی) با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی IoT برای جمع آوری داده‌ها است که به موجب آن، انجام اقدام اصلاحیِ سریع با توجه به فرایند و محصول امکان پذیر می‌شود.
علاوه بر این، استفاده از برنامه برای طراحی زیست محیطی (eco-design) در طول مدت مراحل طراحی محصول جدید و انتخاب مواد اولیه جدید یا فرمولاسیون و همچنین برای ارزیابی راه حل‌های جایگزین دستگاهی امکان پذیر خواهد بود. با یکپارچه سازی سامانه محاسبه پایداری در درون پلت فرم ERP، فرمول‌بندی کردنِ یک مدل کسب و کار جدید که شامل شاخص‌های عملکرد پایداری (Sustainability Performance Indicators, SPIs) باشد، ممکن خواهد بود.
این تحقیق که در اکتبر 2017 آغاز شد، در حال انجام است و در اکتبر سال 2020 با مرحله اعتبارسنجی که شامل طراحی و تولید یک مجموعه جدید کاشی سرامیکی با سطح بالایی از پایداری است، پایان خواهد یافت. سپس این سامانه نوآورانه برای انتقال به صنعت سرامیک اروپا – و به بخش ساختمان به طور کلی – آماده خواهد بود.
هدف از زندگی: نیروی آینده (LIFE: Force of the Future)، دستیابی به بهبود عملکرد محیطی، اقتصادی و اجتماعیِ40-30 درصدی در مقایسه با تولید فعلی و به لطف نتایج زیر است:
• کاهش 10 درصدیِ انتشار گازهای جوی؛
• کاهش 15 درصدیِ آلوده کنندگان مرتبط با حمل و نقل؛
• کاهش 20 درصدیِ ضایعات سرامیکی و هزینه‌های مرتبط؛
• کاهش 15 درصدیِ مصرف انرژی؛
• کاهش 15 درصدیِ آسیب زیست محیطی.
• هزینه‌های صنعتی (هدف: 10- تا 15- درصد)
• هزینه‌های خارجی (هدف: 10- تا 15- درصد)
• جریان نقدی (هدف: 20-15 + درصد)
• شاخص مشارکت ذینفعان (Stakeholder Engagement Index) (هدف: 65-55 درصد)
• آموزش و ارتقاء حرفه‌ای (هدف: 65-55 درصد).
مقاله منتشر شده در Ceramic World Review 131/2019 را بخوانید.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید