اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Florim: پیشگام در حمل‌ونقل برقی کالاهای سنگین

Florim در اوایل ماه مه پروژه آزمایشی حمل‌ونقل برقی خود را آغاز کرد. به‌کارگیری کامیون‌های برقی ولوو انتشار دی‌اکسید کربن سالانه این مجموعه را 560 تن کاهش خواهند داد.

Florim به‌عنوان یکی از گروه‌های سرامیکی پیشرو در جهان و صنایع بین‌الملل، با پروژه نوآورانه جابه‌جایی برقی کالاهای سنگین، به حرکت خود در مسیر ارزشمند پایداری ادامه می‌دهد. قرار است این شرکت انتفاعی واقع در Fiorano Modenese که در سال 220 موفق به اخذ گواهینامه B Crop شده است، از وسایل نقلیه سنگین %100 الکتریکی، ساخت شرکت اسکاندیناوی Volvi Trucks، برای جابه‌جایی کالاهای سنگین استفاده کند. کامیون‌های فوق به‌طور انحصاری از انرژی تولید شده در تاسیسات فتوولتائیک Florim (با توان 12.2 مگاوات بر ثانیه و مساحت 64000 مترمربع) و دو کارخانه سیستم همزمان تولید برق حرارت این مجموعه استفاده خواهند کرد.

دو خودروی نخست ولوو با نام Vovo FH Electric 4X2 دارای 6 باطری خودروی برقی (با منبع برق اسمی آن­برد 54 کیلووات ساعت) بوده و از اوایل ماه مه برای حمل اسلب‌های بزرگ سرامیکی تولید شده در کارخانه Mordano (Bologna) به کارخانه Fiorano Modenese به کار گرفته خواهند شد. این اسلب‌ها در کارخانه دوم تحت فرآوری و عملیات لجستیک قرار خواهند گرفت.

قرار است خودروهای برقی بیشتری طی ماه‌های آینده به این مجموعه اضافه شده و در نهایت خودروهای برقی به طور کامل جایگزین ناوگان دیزلی فعلی شوند. وسائل نقلیه جدید چندین سفر روزانه خواهند داشت و در حالت بهره‌برداری کامل از ناوگانی که شامل 5 تا 6 کامیون برقی است، میزان انتشار گاز Co2 تقریبا 560 تن در سال کاهش خواهد یافت. استفاده از موتورهای برقی علاوه بر کاهش آلودگی جوی، آلودگی صوتی را نیز کاهش می‌دهد و شرایط بهتری را برای رانندگان، محیط زیست و همچنین ساکنان محلی به ارمغان خواهد آورد.

Claudio Lucchese رئیس Florim SpA SB چنین اظهار می‌دارد: “ما مصمم هستیم میزان انتشار گاز ­دی‌اکسید کربن ناشی از تولید و حمل و نقل خود را کاهش دهیم. همکاری ما با شرکت ولوو برای جابه‌جایی محصولات سرامیکی افتخاری است که امکان کاهش اثرات مخرب زیست محیطی در منطقه‌ای با سطح بالای آلودگی ناشی از وسایل نقلیه سنگین را فراهم می‌آورد”.

Florim برای مطمئن شدن از شارژ باطری‌ها با انرژی تولید شده در خود مجموعه، در زمینه زیرساخت‌های مربوط به شارژ داخلی در سایت‌های Fiorano و Mordano نیز سرمایه‌گذاری کرده است. انتخاب مناسب‌ترین زیرساخت یعنی ایستگاه‌های شارژی سریع که باعث بهینه شدن کارایی خودرو می‌شوند با کمک تیم تخصصی کامیون‌های ولوو محقق شده است. این ایستگاه‌های جدید، به ایستگاه‌های موجود در شرکت که به شارژ خودروهای هیبریدی پلاگین اختصاص داشته و بخش جدائی ناپذیری از ناوگان هستند، اضافه خواهند شد.

Giovanni Dattoli مدیرعامل Volvo Truck Italia چنین اظهار داشت: “پشتیبانی ما از تصمیم Florim به‌واسطه اعتقاد مشترک به اهمیت موضوع پایداری است. ارزش‌های کلیدی مشترک بین ما و Florim، یعنی نوآوری و آگاهی از محیط زیست، انجام نخستین پروژه بزرگ الکتریکی کردن را امکان پذیر کردند”.

این مجموعه با برخورداری از امکانات پیشرفته و به‌روز تولید، شرکت‌های پخش و مشارکت در اروپا، آمریکا، آسیا و چندین فروشگاه شاخص و نمایشگاه­ تک برند در سرتاسر جهان، جایگاه خوبی در برترین شهرهای متمرکز بر معماری و طراحی (میلان، نیویورک، مسکو، سنگاپور، فرانکفورت، لندن، ابوظبی، پاریس و رم) دارد. درآمد این مجموعه، که دارای 1500 کارمند در نقاط مختلف جهان و برندهای CEDIT، Florim، Florim stone است معادل با تقریبا 584 میلیون یورو در سال است.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید