اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
همکاری Edison Next و Iris Ceramica در ™H2 Factory

پروژه ساخت اولین کارخانه تولید اسلب‌های سرامیکی با استفاده از انرژی هیدروژن سبز، وارد مرحله دوم خود شده است.

در ماه جولای سال جاری گروه Iris Ceramica و Edison Next (گروه Edison) برای توسعه تاسیسات جدید تولید هیدروژن سبز در Castellaran (Reggio Emilia) قراردادی را به امضا رساندند و قرار است کارخانه ™H2 Factory برای تولید محصولات خود از هیدروژن سبزی که توسط یک سیستم سفارشی و بسیار مدرن تولید می‌شود استفاده شود.

Giovanni Brianza مدیرعامل Edison Next چنین اظهار داشت: “همکاری با گروه Iris Ceramica در مسیر حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های پاک اولین گام مهم در کربن‌زدایی از یکی از صنایع با اهمیت کشور است. این پروژه که بر تولید و استفاده صنعتی از هیدروژن سبز متمرکز است بخشی از استراتژی سرمایه‌گذاری Edison در حوزه حامل‌های انرژی و یکی از پروژه‌های متعدد در حال انجام برای مشتریان صنعتی است”.

همکاری بین Iris Ceramica و Edison Next در آغاز مرحله دوم خود قرار دارد. در حال حاضر و پس از یک سال و نیم کار سخت و مطالعه امکان‌سنجی انجام پروژه و ساخت سایت کارخانه، نخستین گام برای کربن‌زدایی برداشته شده است. این کارخانه استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه لازم برای احداث کارخانه‌های انرژی سبز را دارد و مجهز به مخازن جمع‌آوری آب باران، پنل‌های فتوولتائیک و بخش‌هایی برای تولید و ذخیره انرژی است. تمامی زیرساخت‌های لازم برای توزیع هیدروژن در داخل تاسیسات نیز آماده شده‌اند.

از سال 2025 به بعد این کارخانه از انرژی هیدروژن برای تولید اسلب‌های سرامیکی 4D بزرگ در ضخامت‌های 12 میلیمتری و 20 میلیمتری استفاده خواهد کرد (بعد چهارم به پایداری مربوط می‌شود).

Federica Minozzi مدیر عامل گروه Iris Ceramica اظهار داشت: “با وجود آنکه اتفاقات بی سابقه چند سال اخیر ما را به تجدیدنظر در برنامه‌های تجاری خود وادار کردند، ما با پشتکار به فعالیت‌های خود ادامه دادیم و بهترین پروژه هم‌افزائی را برگزیده‌ایم. کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن در دو سال آینده و تبدیل شدن به الگویی قابل اتکا در بخش سرامیک هدف چالش برانگیزی است که دستیابی به آن نشان خواهد داد که حتی یک صنعت انرژی بر مانند صنعت سرامیک نیز می‌تواند به الگویی برای تولید صفر مواد آلاینده تبدیل شود. ما بر آن هستیم تا با پشتیبانی فنی Edison Next تا سال 2030 اسلب‌های سرامیکی خود را بدون تولید دی‌اکسید کربن تولید کنیم”.

در بخشی از سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی گروه Iris Ceramica در کارخانه جدید، Edison Next یک نیروگاه 1 مگاواتی برای تولید هیدروژن سبز با استفاده از الکترولیز منابع تجدید پذیر خواهد ساخت. دستگاه الکترولیز با استفاده از آب باران جمع‌آوری شده در مخازن مربوطه، مدیریت آب را به بهترین نحو ممکن انجام خواهد داد. این پروژه شامل یک سیستم فتوولتائیک اضافی با ظرفیت تقریبی 1.2 مگاوات برای تکمیل ظرفیت حدودا 2 مگاواتی موجود است.

از هیدروژن تولید شده برای تامین انرژی کوره (با ترکیب تقریبی 50 درصد هیدروژن گاز طبیعی) استفاده خواهد شد و در حال حاضر  مطالعات مربوط به تولید کوره ای که تنها از هیدروژن استفاده کند در حال انجام است.

انتظار می‌رود که حدودا 132 تن هیدروژن سبز تولید شده سالانه جایگرین تقریبا 500000 متر مکعب گاز طبیعی در سال شود. این کار به کاهش حدودا 900 تنی تولید گاز دی‌اکسید کربن در سال منتهی می‌شود.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید