اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
عدم پذیرش واقعیت ها مشکل اساسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران

مهندس عزیز زاده در گفتگو ویژه خبری طی برنامه راهکار در شبکه 5 سیما از مشکلات صادراتی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور سخن گفت.

بهنام عزیززاده دبیر اجرایی انجمن کاشی و سرامیک، در برنامه راهکار از مشکلات صادراتی تولیدکنندگان این صنعت سخن گفت و به حمایت از آنها پرداخت. ایشان اشاره کرد که در کشور ظرفیت تولید ما 730 میلیون متر مربع است اما متاسفانه ما 60 درصد توان خود را تولید داریم و سال 1399 به 450 میلیون متر مربع رسیده ایم. از این میزان 179 میلیون مترمربع به کشورهای همسایه صادرات داشته‌ایم که 73 درصد آن یعنی 131 میلیون مترمربع به کشور عراق بوده است.

متاسفانه باید اشاره کنم که ارزان‌ترین کاشی را در دنیا ما صادر می‌کنیم و علت این امر به دلیل مشکلات بازار داخلی است. یکی از راه‌کارها داشتن بازار آزاد و نزدیک شدن به نرخ‌های فروش جهانی است. مشکلی که در صادرات به عراق هم قابل بحث و گفتگو است فروش با واحد پول ریال است که در نهایت فروشنده مجبور به دریافت ریال و تبدیل آن در صرافی بازار آزاد به ارز با قیمت بالاتر و در ادامه ارائه آن ارز با نرخ نیمایی به بانک مرکزی است و مجبور به تامین تعهد ارزی است که این نوع فروش به ضرر تولید کننده است. برای دیدن ادامه این گفتگو جذاب فیلم را مشاهده نمایید.

 

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید