اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
رونمایی از جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران – TEXAWARD

اولین جایزه تعالی ویژه صنعت کاشی سرامیک ایران برگرفته از مدل EFQM2020 با اهتمام جمعی از پیشکسوتان و فعالین صنعت سرامیک و اعضاء انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشور رونمایی شد.

در روز پنجشنبه بیست و دوم شهریور ماه 1403 ، همایش رونمایی از نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک در شهر میبد یزد برگزار گردید. در این همایش یک روزه با حضور استاندار محترم یزد جناب آقای مهران فاطمی و ریاست محترم انجمن صنفی کاشی سرامیک ایران جناب آقای دکتر صفدری زاده و جمعی از مدیران و متخصصین صنعت در محل هتل کریاس پالاس شهر میبد ، بر لزوم توسعه همه جانبه صنعت کاشی و سرامیک از منظر ارتقای بهره وری ، تولید کالای با کیفیت و ارزش افزوده و هم افزایی بین واحدها نیاز به کمک مدیریتی و آموزشی تاکید گردید.

دکتر صفدری زاده، ضمن قدرانی از فعالان این صنعت از استانهای مختلف کشور در این همایش اظهار کرد: صنعت کاشی و سرامیک شاید در نگاه اول به اهمیت صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی نباشد ولی در زمره صنایع راهبردی کشور مورد تاکید قرارگرفته است که توسط بخش خصوصی در حال فعالیت است و طی این سالها فعالیت خود توانسته از معدن تا فروشگاه به دانش فنی بومی دست یابد و عدد قابل توجهی از مجموع تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات صنعت کاشی و سرامیک که مربوط به شرایط حاکمیت بر بازارها و روابط بین المللی ، ناترازی انرژی و غیره است قابل حل شدن نیست ولی بخشی از مشکلات با توجه به شرایط حاکم با استفاده از بنیه علمی و کارشناسان از روش ارتقای بهره وری امکان رفع آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد فعالان صنعت کاشی و سرامیک کشور در نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک از استانهای مختلف شرکت کردند افزود: فعالان این صنعت در مدل جایزه تعالی نسبت به ارزیابی ، شناسایی نقاط ضعف و قوت خود اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: معتقدم فعالان صنعت کاشی و سرامیک در شرایطی می توانند از منافع حداکثری بهره مند شوند که رقبای قدرتمند داشته باشند و از طرفی واحدهای موفق نیز باید دست واحدهای ضعیف را گیرند و با استفاده از مدل جایزه تعالی با آموزش ها و بهرگیری علم مدیریتی آنها را در راستای حفظ منافع ملی کمک کنند.

صفدری زاده با بیان اینکه جایزه تعالی در صنایع مختلف چون فولاد و پتروشیمی اجرا شده است افزود: جایزه تعالی یعنی فکر کردن به ارزیابی موجود ، نگاه به آینده است .

وی اضافه کرد: اعتقاد دارم صنعت کاشی و سرامیک باید در همه نقاط کشور رشد و توسعه پیدا کنند وکمک کنیم رقبای ضعیف که در بخش های که مشکل دارند با انتقال تجربیات آنها را کمک کنیم تا این صنعت پیشرفت کند و هرگز ضعف آن ها باعث شادی نیست و در هر کجای کشور این صنعت ظهور پیدا کرده وظیفه مان است که کمک کنیم تا این صنعت رشد کند.

وی ادامه داد: از همه فعالان عرصه تولید که در این شرایط با از خود گذشتگی و ایثار برای سربلندی ایران جهادگونه تلاش می کنند قدردانی می کنم .

مقالات مرتبط

حضور FERRO Iberia در نمایشگاه Cersaie

این شرکت تازه تأسیس هفته جاری در نمایشگاه بولونیا (سالن 33، غرفه A5) حضور داشت. در ادامه، مصاحبه‌ای با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید