اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Genya: گامی به جلو در مسیر فناوری تمام دیجیتال مشارکتی

Genya یک پلتفرم نرم‌افزاری نوآورانه برای خط لعاب‌کاری است که با مشارکت بخش دکوراسیون داخلی System Ceramics و BUهای کامپیوتری توسعه یافته است. این نرم‌افزار که سیستمی برای ردیابی قطعات است، دستورالعمل‌های لازم را به چاپگرهای دیجیتال ارائه و اعمال تزئینات روی کاشی‌ها و اسلب‌ها را هماهنگ می‌کند.

logo systemدیجیتال‌سازی، اتوماسیون و انقلاب صنعتی 4.0 سه کلمه کلیدی­ و نشان‌دهنده فلسفه کسب ­و­کارهای صنایع تولیدی جدید در حرکت به سوی کارخانجات هوشمند و اجرای فناوری‌های دیجیتال هستند.

در این سناریو، بخش تحقیق‌و­توسعه System Ceramics راه‌کارهای بسیار پیشرفته‌ای را ارائه کرده­ که در عین توسعه هماهنگ این فناوری هوشمند با اصول Industry 4.0، دستیابی به استانداردهای بالای کیفیتی را هم تضمین می‌کنند.

logo system genya

آخرین راه‌کار این مجموعه با نام Genya، بخشی جدایی‌ناپذیر از این فناوری است.

پلتفرم نوآورانه خط لعاب‌کاری با مشارکت بخش دکوراسیون داخلی System Ceramics و BU های کامپیوتری فرآیندها توسعه داده شده و شامل دنیایی از اطلاعات (اینترنت اشیا، Big Dat و Cloud Computing) و عملیات (رباتیک مشارکتی، واقعیت افزوده و مجازی و چاپ سه بعدی) است.

 اتصال بین ماشین ها و هماهنگ سازی عملیات

Genya یک سیستم ردیابی قطعات است که با ایجاد ارتباطات داخلی بین دستگاه‌ها و همگام‌سازی عملیات، دستورالعمل‌های مربوطه را به چاپگرهای دیجیتال ارائه کرده و اعمال برنامه‌های دکوراتیو روی کاشی‌ها و اسلب‌ها را هماهنگ می‌کند. با این کار اپراتور می‌تواند به راحتی تمام ترکیب‌های ممکن را از یک مکان واحد و بدون نیاز جداگانه هر واحد به تنظیم، بر روی خط اعمال کند.

توسعه چاپ دیجیتال، با ایجاد امکان ماشینی شدن تمامی مراحل فرآیند (لعاب‌کاری، تزئین و تکمیل) انقلابی در خط لعاب‌کاری ایجاد کرد. در حال حاضر و پس از تسهیل هم‌افزایی بین فناوری‌های اختصاصی مختلف در گام اول، نیاز به اتصال داخلی سریع دستگاه‌ها به یکدیگر با دف افزایش کارآمدی وجود دارد.

با وجود آن­که توانایی این فناوری در همگام‌سازی عملیات در طول خط، نقطه آغاز توسعه Genya بود، ویژگی دیگر این تکنولوژی (که در ادامه درباره آن توضیح داده خواهد شد است) که باعث شده تا در میان برترین‌های System Ceramics جایگاه ویژه‌ای کسب کند.

جمع‌آوری اطلاعات به صورت هم‌زمان

در فناوری Genya اطلاعات به صورت هم‌زمان (برخط) جمع‌آوری، شرح و پردازش می‌شوند. قابلیت این فناوری در برقراری ارتباط بین سیستم‌های بینابینی موجود در کارخانه، امکان ردیابی قطعات و تشخیص مشکلات مرتبط با موقعیت‌یابی یا تغییرات گرافیکی را ایجاد کرده و هرگونه مشکل اساسی در کاشی‌ها و اسلب‌ها را شناسایی و حل می‌کند. این توانایی محدودۀ عملکردهای Genya را از همگام‌سازی و ایجاد توالی تا جمع‌آوری آنی اطلاعات در تمامی عملیات­ گسترش داده و امکان توزیع متوالی و درست اطلاعات به دستگاه‌ها را ایجاد می‌کند. استفاده از یک Copilot اختصاصی در کنار ردیاب خط، هماهنگ و متمرکزسازی تمام فرآیندهای اعمال (لعاب، جوهر و افکت‌ها) را از تنها یک نقطه ممکن کرده و در نتیجه باعث به بهینه‌سازی کلی منتهی می‌شود.

system genya 1

چاپ دیجیتالی مشارکتی

Genya آخرین قطعه از اجزای مورد نیاز برای تکمیل “مشارکت تمام دیجیتال” است. این فلسفه مبتکرانه تماما توسط System Ceramics ایجاد شده و در خدمت ساده‌سازی پروسه ادغام متوالی فرآیندهای اعمال در خط لعاب‌کاری است. این فناوری یک مفهوم به‌روز از چاپ دیجیتال مشارکتی را ارائه می‌دهد و به لطف داشتن زیرساخت مدولار قادر به پاسخگویی به تمام چالش‌های آینده و افزایش انعطاف‌پذیری سیستم است.

افزوده شدن این قابلیت به چاپگرهای دیجیتال Creadigit که در حال حاضر به دلیل کیفیت فوق‌العاده و قدرت محاسباتی بالا در سراسر جهان محبوب هستند، باعث گسترش فوق‌العاده قابلیت‌های آن­ها خواهد شد. این چاپگرها با استفاده از فناوری Genya به صورت مداوم پایش شده و به یکدیگر و در نتیجه به همه دستگاه‌های مرتبط مانند Creavision eView و سیستم خود تنظیم کننده چاپ دیجیتال اتصال پیدا می‌کنند.

Genya با مدیریت چاپگرها در کل خط،  باعث ساده‌سازی موارد گرافیکی نیز می‌شود. با نصب نرم‌افزار اضافی MMC (Multiple Machine Composer) بر رایانه شخصی، امکان تولید ساده کل پروژه و توسعه آن به تمام دستگاه‌های خط وجود دارد. این نرم‌افزار با مدیریت ترکیب‌ها و افزایش تعداد حالات قابل چاپ، یک انتخاب عالی برای گرافیک‌های رنگی و افکت‌های همگام‌سازی شده یا نشده که دارا و یا بدون طرح‌های به هم پیوسته هستند و در چندین فایل تقسیم شده‌اند، است.

Genya با داشتن حسگرها، رمزگذارها و فتوسل‌ها داخل انواع ماشین‌های لاین لعاب‌کاری قادر به ایجاد یک زیرساخت پیچیده با محوریت آخرین مفاهیم مربوط به اینترنت اشیا است. اطلاعات به دست آمده می‌توانند به وسیله پلتفرم خدمات نرم­افزاری Prime که متعلق به System Ceramics است به اشتراک گذاشته شوند و از این طریق و با ایجاد یک کانال ارتباطی مناسب، نیازهای صنایع هوشمند تامین می‌شوند.

system genya big

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید