RAK Ceramics رشد 20 درصدی و برنامهریزیهای انجام شده برای سرمایهگذاریهای جدید تا سال 2025 را در گزارش نتایج نیمه اول سال 2022 اعلام کرد. مصاحبه مدیرعامل عبدالله مسعد را در افتتاحیه کنفرانس Tecna 2022 ببینید.
RAK Ceramics به دنبال عملکرد قابل توجه در نیمه اول سال 2022 (افزایش 20 درصدی درآمد در نیمه اول سال 2021 و افزایش تقریبا 15 درصدی EBITDA در همان دوره) استراتژی بلندپروازانهای را در پیش گرفته است. این شرکت چندملیتی واقع در راسالخیمه در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ملزومات بهداشتی و ظروف غذاخوری در جهان است و قصد دارد تا با استفاده از نوآوریها و سرمایهگذاریهای جدید، نام تجاری شناخته شده جهانی، طیف وسیع محصولات و قابلیت تولید محصولات با کیفیت و قیمتی، نقش خود را به عنوان یک تولیدکننده جهانی پیشرو محصولات سرامیکی تثبیت کند.
همانطور که مدیرعامل این شرکت عبدالله مسعد در افتتاحیه کنفرانس Tecna 2022 در Remini اعلام کرد این گروه در حال برنامهریزی برای توسعه پروژههای جدید توسعه در بنگلادش و عربستان سعودی طی سالهای آینده و همچنین ادامه بهروزرسانی کارخانههای خود در UEA برای افزایش بهرهوری و راندمان است. RAK Ceramics بنگلادش در حال ساخت یک کارخانه جدیدکاشی با ظرفیت تولید 4.8 میلیون مترمربع در سال است که قرار است تا مارس 2025 شروع به کار کند. کارخانه تولید شیرآلات با ظرفیت تولید 400000 مترمربع در سال نیز تا ژوئن سال 2024 به بهرهبرداری خواهد رسید. پیشبینی میشود مقدار این سرمایهگذاری به بیش از 200 میلیون یورو برسد. در حال حاضر RAK Ceramics پس از امضای قرارداد با Royal Commission of Jubail & Yanbu جهت اختصاص زمین در شهر Yanbu در عربستان سعودی، مشغول ساخت یک کارخانه کاشی جدید است.
سخنرانی آقای عبدالله مسعد در Tecna 2022 را ببینید.
نتایج ژوئن 2022
هر سه بخش تجاری اصلی در رشد فروش RAK Ceramics در نیمه اول سال 2022 دخیل بوده اند. درآمد بخش کاشی در این بازه زمانی با افزایش 11.9 درصدی سالانه به 1.1 میلیارد درهم (تقریبا 285.4 میلیون یورو) رسید. این افزایش در نتیجه افزایش حجم تولید و افزایش قیمتها در تمامی بازارها به دست آمد. درآمد بخش ملزومات بهداشتی در نیمه اول سال 2022 در نتیجه رشد در تمامی بازارها به استثنای عربستان سعودی، با 3.10 درصد رشد به 301.2 میلیون درهم (تقریبا 78.2 ملیون یورو) رسید. بخش ظروف غذاخوری نیز در نتیجه بازیابی بازار پس از پایان همهگیری بیماری کووید شاهد 70.3 درصد رشد سالانه و دستیابی به 164.9 میلیون درهم (حدود 42.8 میلیون یورو) در نیمه اول سال 2022 بود.
متن کامل مقاله را در شماره آتی نشریه گزیده دنیای سرامیک مطالعه کنید.