اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
رشد دو رقمی Kajaria Ceramics

بزرگترین تولیدکننده هندوستان رسیدن به هدف تولید 101 میلیون متر مربع در سال را جشن می‌گیرد. بخش عمده این تولیدات در بازار داخلی به فروش رسید و درآمد مجموعه را با یک افزایش 18 درصدی به 500 میلیون یورو رساند.

Kajara Ceramics، بزرگ‌ترین تولیدکننده کاشی هندوستان و یکی از ده گروه برتر جهان، در سال مالی منتهی به ماه مارس امسال نیز نتایج بسیار مثبتی داشته است.

تولید کاشی در این مجموعه با %17 رشد در مقایسه با سال قبل به 80 میلیون متر مربع و حجم فروش با %11 رشد در مقایسه با همین زمان در سال قبل به 101 میلیون متر مربع رسید. این مجموعه در بخش درآمد نیز شاهد رشد 18 درصدی و درآمد 43.82 میلیارد روپیه (تقریبا برابر با 500 میلیون یورو) بود.

هزینه‌های بالاتر تولید در سال گذشته و افزایش قیمت گاز تا دسامبر 2022 باعث شدند تا حاشیه EBITDA با وجود بازیابی قابل توجه در سه ماهه اول و بین ماه‌های ژانویه تا مارس 2023، یک کاهش 300 bps سالانه را تجربه کند (این مقدار مجددا به %14.6 افزایش یافت). کاهش هزینه‌های سوخت در تمامی کارخانه‌های مجموعه در سه ماهه اول سال مالی 2024 (آوریل تا ژوئن 2023) موجب بازیابی دلگرم کننده حاشیه سود شد و حجم فروش و درآمد نسبت به سال قبل به ترتیب %7.25 و %6 رشد داشتند.

با این وجود صادرات این مجموعه در مقایسه با میزان تولید آن همواره ناچیز بوده است.

Ashok Kajaria مالکیت مجموعه می‌گوید: “ما در عین تمرکز بر بازار داخلی که به دلیل اعتبار برندمان حاشیه سود بالایی دارد، در حال بررسی فرصت‌های صادرات هم هستیم. به تازگی شو روم جدیدی را با سرمایه‌گذاری مشترک یک شریک محلی در دبی افتتاح کرده ایم تا جایگاه خود در بازارهای بین‌المللی را ارتقا دهیم. در همین حین و در یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای بومی، در حال افتتاح یک پروژه گرین فیلد با ظرفیت تولید 5.1 میلیون متر مربع کاشی شیشه‌ای سرامیکی و لعاب‌دار در نپال هم هستیم. با این سرمایه‌گذاری استراتژیک، ورود ما به بازاری که در حال حاضر برای صادرات به آن 50 تا %55 حق گمرگ پرداخت می‌کنیم تسهیل خواهد شد”.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که در 5 سال آینده صنعت ساخت‌و­ساز هند در تمامی بخش‌های املاک و مستغلات شامل بخش‌های مسکونی، تجاری، خرده فروشی، پذیرایی و بیمارستان‌ها رشد خوبی را پیش رو خواهد داشت.

آقای Kajaria می‌گوید: “محیط فعالیت ما یک محیط تقاضای رو به رشد است که تحت حمایت چرخه مثبت املاک و مستقلات و تعهد تزلزل ناپذیر دولت به توسعه زیرساخت‌ها قرار دارد”.

این مجموعه در ماه آگوست سال 2023 دومین خط +Continua خود را در تاسیسات Sikandrabad راه‌اندازی کرد. کارخانه جدید با ظرفیت 2.6 میلیون متر مربع به تولید ظروف سنگی چینی لعاب‌دار اختصاص دارد.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید