اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
فناوری‌های خردایش اولیۀ مواد سخت رسی

انتخاب یک فرایند خردکردن مناسب، در دستیابی به محصولاتی با­کیفیت و زیبا بسیار مهم است. BongioanniMacchine، سه دستگاه مختلف برای خردکردن اولیۀ مواد رسی سنگین با مقادیر رطوبت مختلف را بر اساس تجارب بیش‌از 100 سال فعالیت خود در این حوزه، ارائه کرده­‌است.

bongioanni logo 1این سنگ‌­شکن‌­ها از نوع سنگ‌­شکن اولیۀ 612FR، سنگ شکن موادرسی نوع  RR1200 و سنگ­‌شکن مواد رسی مدل 13LD هستند و استفاده از موادی که مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند، حفظ کیفیت مداوم و طولانی این دستگاه‌­ها را تضمین کرده‌­است. ابعاد این دستگاه‌­ها با دقت طوری طراحی شده‌­است که اندازۀ ذرات خروجی برای عملیات بعدی مناسب باشد. سنگ‌­شکن اولیه و سنگ‌­شکن رسی می‌­توانند بلافاصه پایین باک فیدر نصب شوند و یا برای مواد تخلیه‌­شده از لودرها به‌­کار برده شوند. اندازۀ ذرات خروجی برای تغذیۀ مستقیم در خردکننده و یا آسیاب پان (PAN MILL) مرطوب مناسب خواهد بود.

خردکنندۀ مواد رسی مدل 13LD برای خردکردن رس و سنگ‌­های دیگر موجود در مواد اولیه، در مرحلۀ پیش فرایند و رساندن آن­ها به اندازۀ مطلوب برای تغذیه در آسیاب پیش نورد(roughing roller mill)، طراحی شده­‌اند. این دستگاه شامل یک غلتک صاف با قطر بزرگ است که با سرعت کمی در مقابل یک غلتک کوچک‌تر که به تیغه‌­های قابل تعویض مجهز است، می‌­چرخد. عملکرد ترکیبی حرکت چرخشی به سمت مرکز دو غلتک و خصوصا سرعت بالای غلتک تیغه‌­ای باعث خرد شدن رس و شکسته‌­شدن سنگ‌­ها به قطعات کوچک‌تر می‌­شود. پین‌­های‌ ایمنی شکستنی هر نوع بار اضافی تصادفی بین غلتک‌­ها را جذب کرده و از این طریق ایمنی و عملکرد صحیح کل فرایند را تضمین می‌­کنند. رس از بالا و از طریق یک نقالۀ تسمه‌­ای به دستگاه وارد شده و یک قیف تغذیه، مواد را به سمت قسمت مرکزی غلتک‌­ها حمل می‌­کند.

سنگ­‌شکن رسی مدل RR1200 برای شکستن و خردکردن مواد سخت رسی که ممکن است حاوی سنگ­‌های معدنی باشند ساخته شده و باعث تسهیل و بهینه‌­سازی عملیات فراوری بعدی مواد اولیه می‌­شود. این دستگاه شامل یک سیستم نقالۀ تسمه‌­ای و دو موتور است که نیرو محرکۀ جعبه‌­دنده‌­های هم‌­محوری که روی دو شافتی که با سرعت یکسان می­‌چرخند را فراهم می‌­آورد. این شفت­‌ها با استفاده از صفحات ستاره‌­ای شکل و از جنس فولاد ضدسایش آماده­‌شده و سپس با استفاده از فرایند جوشکاری مستحکم‌­تر شده­‌اند و در مرحلۀ آماده­‌سازی مواد اولیه وظیفۀ شکستن و خردکردن مواد را برعهده دارند.

غلتک‌­های روی هر جعبه‌­دنده دارای یک پین مکانیکی شکستنی و هر دو شافت مجهز به کنترل سرعت چرخش هستند. چنانچه مقدار نیرو از حداکثر مجاز آن بیشتر شود این پین‌­های مکانیکی، می­‌شکنند و پیام قطع نیرو از سوی کنترل‌­کنندۀ سرعت چرخش برای موتورها فرستاده می‌­شود و در نتیجه تغذیۀ مواد رسی به دستگاه متوقف می‌­شود.

تعذیۀ مواد رسی از بالای دستگاه و از طریق یک نوار نقالۀ تسمه‌­ای انجام شده و مواد با عبور از یک قیف به سمت قسمت مرکزی دستگاه (که تراش دهنده‌­ها برای کسب اطمینان از تمیز کردن مناسب غلتک‌­ها در آن قرار دارند) هدایت می­‌شوند. ­درصورت نیاز، امکان نصب شافت مستقل سوم که به قرقرۀ تغذیه مجهز است، وجود دارد.

سنگ‌­شکن اولیۀ 612FR برای شکستن و خردکردن کلوخه‌­های رسی سخت معدنی و دستیابی به ابعاد مناسب برای فراوری در دستگاه بعدی طراحی شده­‌است. این دستگاه شامل دو وجه فولادی مستحکم است که محفظۀ مناسب برای یاتاقان­‌هایی که از دو غلتکی که در فاصلۀ مرکز­به‌­مرکز ثابت قرار گرفته‌­اند، پشتیبانی‌­کرده و با همان سرعت می­‌چرخد را فراهم می‌­آورد. این غلتک‌­ها دارای شافتی هستند که بر روی آن خردکننده‌­های ستاره ای فولادی با پوشش ضد سایش نصب شده‌­است و به‌­وسیلۀ چرخ­‌دنده‌­هایی با کاهش دوره­ای که به وسیلۀ سیستمی متشکل از موتورها، قرقره­‌ها و تسمه‌­های V شکل کار می‌­کنند، فعال می‌­شوند. یک قیف فولادی ناهموار که با استفاده از جوش الکتریکی از ورق ساخته شده، مواد رسی را به دیسک‌­های خردکننده منتقل کرده و هم‌زمان از مجموعه‌­ای از تراشنده‌­ها برای تمیزکردن غلتک‌­ها پشتیبانی می‌­کند. دیواره­‌های جانبی قیف با استفاده از صفحات ضدسایش مورد محافظت قرار گرفته و همۀ یاتاقان‌­ها با گریس روغن­‌کاری می‌­شوند.

اطلاعات فنی مربوط به دستگاه سنگ­ شکن اولیۀ 612FR

sheel

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید