اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
تولید آجر خشتی سنتی (soft mud brick): راهکار عرضه شده توسط Capaccioli به نام ®Easymud

طراحی خط جدید تمام اتوماتیک تولید خشت سنتی نرم، سنگ‌فرش، کاشی‌های سقفی، نوارهای سرامیکی و قطعات خاص، در هماهنگی با اصول تولید ناب به گونه‌ای انجام شده تا در مصرف انرژی و مواد اولیه صرفه جویی کند، زمان مورد نیاز برای اعمال تغییرات را به حداقل برساند و به استانداردهای بالایی در تولید دست پیدا کند.

capaccioli logo 0در دوسال گذشته خط تولید منحصر به فرد ®Easymud که نخستین بار در دهۀ 1990 عرضه شده­ بود به وسیلۀ تیم تحقیق­ و ­توسعۀ شرکت توسکانیایی Capaccioli که یک تامین‌کنندۀ پیشرو در عرضۀ کارخانجات کامل به صنایع آجر است، مورد باز طراحی قرار گرفت.

طراحی خط جدید تمام اتوماتیک تولید خشت سنتی نرم، سنگ‌فرش­، کاشی‌های سقفی، نوارهای سرامیکی و قطعات خاص، در هماهنگی با اصول تولید ناب به گونه‌ای انجام شده تا در مصرف انرژی و مواد اولیه صرفه‌جویی کند، زمان مورد نیاز برای اعمال تغییرات را به حداقل برساند و به استانداردهای بالایی در تولید دست پیدا کند.

اعمال فناوری رباتیک در سیستم، نتایج انقلابی­‌ای به دنبال داشته است. استفاده از این تجهیزات امکان تولید نوارها و آیتم‌های دکوراتیو کوچک دیگر با درجۀ زبری مشابه با آجر را هم امکان پذیر کرده است. در حال حاضر نوارهای آجری محبوبیت زیادی در بازار دارند. برای تولید این نوارها معمولا تنها از دو سطح بیرونی آجرهای پخته شده استفاده می‌شود. این سطوح برای استفاده بریده می‌شوند و قسمت مرکزی آجر دور ریخته می‌شود. پیداست که این روش تولید بسیار ناکارآمد بوده و باعث هدر رفتن مقدار قابل توجهی از مواد اولیه می‌شود. فناوری تولید نوارهای آجری ®Easymud با حل این مشکل به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی منتهی خواهد شد.

دقت شکل و ابعاد پوشش نهایی نصب شده روی ملات و چسب نوارهایی که با استفاده از این فناوری تولید شده‌اند، بالا و در حد دهم میلیمتر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این فناوری امکان تولید قطعات مناسب برای گوشه‌ها است. به طور سنتی قطعات مخصوص گوشه که برای استفاده در کنارۀ دیوارها طراحی می‌شوند با بریدن آجرهای پختۀ کامل و در­نتیجه ایجاد ضایعات زیاد تولید می‌شوند. فرایند رباتیک به‌کار­گرفته شده در فناوری ®Easymud ایجاد یک سطح بسیار دقیق با حداقل مقدار برش را تضمین می‌کند و اندک مواد بریده شده هم مجددا به چرخۀ تولید باز گردانده می‌شوند تا در نهایت هیچ ضایعاتی در این فرایند تولید نشود.

استفاده از سطح بالای اتوماسیون باعث پیشرفت قابل توجه در حوزۀ تولید ناب شده است. به‌کار­گیری قطعات متحرک و ماشین‌آلات خاص به کمترین مقدار ممکن رسانده شده و این موضوع از حیث قابلیت اطمینان، مدیریت زمان تولید و تعمیر و نگه‌داری مزایای زیادی در بر داشته ­است.

در آخرین تغییرات اعمال شده در سیستم، تمام جنبه‌های عملکردی مجموعه از جمله مدیریت قالب‌ها در طراحی دستگاه با یکدیگر ادغام شده اند. این موضوع باعث کمتر شدن زمان مورد نیاز برای تغییر اندازه شده است. فناوری ®Easymud الزامات مربوط به تعمیر و نگهداری را کم و ساده می‌کند و در مقایسه با سایر فناوری‌های تولید خشت سنتی نرم که در حال حاضر در بازار وجود دارند به کاهش قابل توجه مصرف مواد خام و انرژی منتهی می‌شود.

راه­­کارهای مهندسی ارائه‌شده توسط Capaccioli از زمان تاسیس آن در سال 1950، به دلیل سطح بالای سفارشی‌سازی و تمرکز بر نوآوری، بسیار برجسته و مشهود بوده اند. این شرکت علاوه بر الویت‌های استراتژیک و تجاری خود به مشارکت در ایجاد آینده‌ای پایدار از طریق توسعۀ فناوری‌های سبز هم متعهد است.

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید