اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
انقلاب هیدروژنی: Michelmersh به نبرد با چالش جدید می‌رود

این غول بریتانیایی مشغول آماده‌سازی برای تولید نخستین آجر پخت شده با %100 هیدروژن، تحت نام تجاری HyBrick TM است.

michelmersh logoMichelmersh Brick Holdings، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آجر در بریتانیا، در تلاش برای تولید اولین آجر سفالی %100 هیدروژنی جهان است.

اخیرا این غول بریتانیایی که مالک برندهای Blockleys ،Carlton ،Charnwood ،Floren.be و Freshfield Lane ،Michelmersh و Hathern Terra Cotta نیز است مجوز اداره تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی دولت بریتانیا (BEIS) را برای اجرای پروژه کربن‌زدایی عمیق و جایگزینی گاز طبیعی با هیدروژن در فرآیند ساخت آجر را کسب کرده است.

این پیشنهاد بخشی از رقابت جایگزینی سوخت صنعتی است که دولت بریتانیا در مجموعه گسترده‌تر 1 میلیارد پوندی پورتفولیوی نوآوری صفر (NZIP) به راه انداخته است. برنامه‌ای که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی از طریق تامین بودجه برای توسعه فناوری‌ها و سیستم‌های خلاقانه کم‌کربن در حوزه‌های انرژی، ساختمان و صنعت راه‌اندازی شده است. هدف Michelmersh از این پروژه الهام بخشیدن به تغییرات بنیادین در این حوزه و ایجاد فرصت‌ها و تحقیقات مبتنی بر شواهد برای حمایت از تولیدکنندگان در مسیر حرکت به سوی کربن زدایی گسترده در فرایندهای تولید است.

برای افزایش آگاهی از پیشرفت مراحل مختلف پروژه، این شرکت بریتانیایی برند HyBrick TM را اختصاصا برای آجرهای جدید هیدروژنی ایجاد کرد.

Frank Hanna مدیرعامل شرکت Michelmersh توضیح می‌دهد: “ما چشم انتظار چالش‌های پیش رو هستیم و مفتخریم که در حوزه صنعتی خود در خط مقدم سفر به سمت کربن زدایی ایستاده‌ایم. در روزگاری که قیمت انرژی به دلیل عوامل محیطی و سیاسی افزایش یافته است، استفاده از این تکنولوژی نوآورانه این امکان را برای گروه ایجاد کرده­ تا کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها ایجاد کند، انعطاف پذیری خود را بهبود دهد و به استقبال محصولات جدیدی که پایداری را به سطح جدیدی می‌رسانند برود. هرچند که گروه به اهمیت کسب موفقیت در این پروژه و تاثیرات ناشی از آن واقف است اما از این که تا آزمایش کامل استفاده از هیدروژن در تمامی فرایندهای تولید و یا ایجاد صرفه اقتصادی به کار­گیری هیدروژن در تمامی عرصه‌ها هنور مسیر زیادی در پیش است نیز آگاه است”.

در این پروژه Michelmersh با شرکای متخصص از جمله دانشگاه برایتون، Limpsfield Combustion ،Greater South East Net Zero Hub ،Ner Zero Associates ،FT Pipelines Geopura و Safety Monitors همکاری خواهد داشت.

 مرحله 1 آزمایش: مطالعه، تجزیه و تحلیل، آزمایش و کنترل

آزمایشات در بهار امسال با مطالعه امکان‌سنجی جایگزینی سوخت در سایت Freshfield Lane آغاز شد. Michelmersh برای اولین بار هیدروژن سبز را در یک کوره آزمایشی عرضه کرد. به طور همزمان شریک دیگر این پروژه، Limpsfield Combustation آزمون‌های آزمایشگاهی لازم برای ارزیابی کارآمدی انرژی در مشعل‌ها را انجام داد.

michelmersh hybricktmd 0در این آزمایش زیرساخت‌های لازم برای امکان‌پذیر شدن استفاده از هیدروژن در پخت محصولات و تعیین هرگونه تاثیر ناشی از این تغییر در یک‌پارچگی آجر و یا مسائل زیبایی شناسی آن به آزمون گذاشته خواهد شد.

برای بررسی تاثیر این جایگزینی بر دمای فرآیند و پایداری، داده‌ها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل خواهند شد. سپس آجرها با نمونه های کنترلی (آجرهایی که با استفاده از %100 گاز طبیعی تولید شده‌اند) مقایسه می‌شوند تا از برآورده شدن الزامات فنی و عملکرد ساختاری در محصولات جدید اطمینان حاصل شود. در طول پروژه مخاطرات ایمنی و بهداشتی تجزیه‌ وتحلیل شده و همچنین آزمایش‌های مربوط به عملکرد کیفیت هوا انجام خواهند شد. استفاده از هیدروژن سبز علاوه بر تولید آجرهای سفالی با کربن عملیاتی صفر، فرصت مغتنمی برای کاهش قابل توجه کربن بدنه آجر تا بیش از %60 را فراهم می‌آورد. در حال حاضر این گروه در حال آماده سازی برای ارسال مقداری از محصولات انتخابی HyBrick TM به مشتریان و ذینفعان اصلی خود است.

ایجاد پایداری واقعی

Michelmersh در کنار طرح جایگزینی سوخت با هیدروژن سبز، در گزارش پایداری سال 2021 خود با عنوان “ایجاد پایداری واقعی” تمامی دستورالعمل‌ها، جداول زمانی و اقداماتی که با هدف دستیابی به وضعیت کربن خالص صفر تا سال 2050 دارد را ارائه کرد و برای تاکید بیشتر بر تاثیر طراحی بر ردپای کربن در ساختمان‌ها، کمپین “بیشتر فکر کن” را نیز راه‌اندازی کرد. این گروه به طور منظم گزارش پیشرفت و به‌روز­رسانی اهداف سرمایه‌گذاری‌های سبز خود از جمله پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، استفاده از آب باران و کم کردن بسته بندی‌های پلاستیکی خود را ارائه خواهد داد و همچنان به ترویج فرآیندهای چرخشی بازیافت ضایعات خاک رس و سایر مواد و بازگرداندن مجدد آن‌ها به چرخه تولید متعهد است.

Frank Hanna می‌گوید: “از اکتبر 2022، %100 از برق مورد مصرف ما توسط تامین‌کنندگان سبز و سایر منابع تجدیدپذیر موجود در سایت تامین خواهند شد. ما بر این باور هستیم که ترویج پایداری واقعی به معنی تلاش برای کاهش رد پای کربن در سرتاسر چرخه عمر، از گهوار تا گور، است”.

گروه فهرست شده در بورس اوراق بهادار لندن درآمد تلفیقی 59.5 میلیون پوند را در سال 2021 برای این مجموعه ثبت کرد که نسبت به سال 2020 افزایش دو رقمی (%14.4+) و نسبت به سال 2019 رشد (%11.2+) را نشان می‌دهد. چشم‌انداز سال مالی جاری نیز همچنان مثبت بوده و میزان تقاضا در تمامی بازارهای کلیدی بالا و دفاتر سفارشات متعادل و مثبت است.

Martin Warner مدیر مجموعه می‌گوید: “همه‌گیری جاری Covid-19 درکنار ریسک‌های تورمی اقتصاد بریتانیا باعث چالش‌های کاری شده‌است. با این وجود شناوری بخش ساخت‌و­ساز و انعطاف‌پذیری مدل کسب و کار باعث شده تا اطمینان کاملی به آینده پیش رو داشته باشیم. ما همچنان به سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که اهداف استراتژیک ما در توسعه ظرفیت تولید را برآورده می‌کنند ادامه خواهیم داد (افزایش ظرفیت خشک کن کوره در Carlton در ابتدای سال 2022 به پایان رسید) و از بهبود مستمر راندمان تولید، فرآیندهای کاهش ریسک و دستیابی به پایداری دراز مدت پشتیبانی می‌کنیم. بنابراین از ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان مطمئن و بر خدمات با کیفیت متمرکز هستیم.

michelmersh realizzazione1 0

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید