اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
اولین خط تولید آجر دی‌اکسید کربن خنثی در Kortemark راه‌اندازی شد

راه‌­اندازی این خط تولید جدید که برای نخستین بار در این حوزه از هیچ انرژی فسیلی استفاده نمی­‌کند، نقطه ­عطف دیگری در استراتژی ESG Wienerberger برای دستیابی به کربن خنثی تا سال 2030 است.

Wienerberger logoWienerberger با تمرکز بر کربن‌­زدایی، اقتصاد دورانی و تنوع زیستی، قصد دارد تا آینده‌­ای پایدار و خوشایند را برای نسل­‌های آینده ایجاد کند و از قرارداد زیست­ محیطی سبز اروپا حمایت کند. این شرکت در سال 2021 انتشار گاز دی‌اکسید کربن خود را در مقایسه با سال قبل %8 کاهش داد. این کاهش با نصب خط تولید انقلابی تولید کاشی آجرنما بدون تولید دی‌اکسید کربن در Kortemark بلژیک، تا %15 کاهش خواهد یافت.

راه‌اندازی این خط تولید جدید که نخستین خط تولید در این حوزه است که از هیچ انرژی فسیلی استفاده نمی‌کند، نقطه‌عطف دیگری در استراتژی ESG Wienerberger برای دستیابی به کربن خنثی تا سال 2030 است.

به‌کارگیری فناوری‌های جدید و بسیار پیشرفته (شرکت Capaccioli که در توسکانی مستقر است یکی از تامین کنندگان این فناوری است) امکان کاهش مصرف مواد اولیه، ایجاد چرخه‌های بسته، کاهش مسافت حمل ­و نقل در صنایع ساختمانی و در عین حال کاهش انتشار CO2 را برای Wienerberger فراهم می‌آورد.

این فناوری نوآورانۀ قالب ­گیری با روش‌های قبلی که در آن­ها کاشی آجر نما با برش آجر و در نتیجه ایجاد ضایعات تولید می‌شد متفاوت است. در این سیستم که تمایلی به ایجاد تغییرات ابعادی ندارد، کاشی‌های آجر نمای گلی نرم (نوعی آجر سنتی که مشابه آجرهای دست ساز قدیم است) با دقت ابعادی و پایداری بالا تولید و در خشک‌کن‌ها و کوره‌هایی که کاملا با انرژی الکتریکی کار می‌کنند پخت و خشک می‌شوند. %25 از انرژی مورد نیاز مجموعه توسط یک تاسیسات فتوولتائیک واقع در محل با %100 الکتریسیتۀ تجدید پذیر تامین می‌شود و به این طریق مصرف انرژی فسیلی به صفر می‌رسد.

کاشی‌های آجرنما برای استفاده در ساختمان‌های جدید یا پروژه‌های بازسازی ایده‌آل هستند اما سهولت استفاده از آن‌ها (بی‌نیازی به سنگ‌­زنی و کالیبراسیون) باعث می‌شود تا خصوصا برای ساختمان‌های پیش‌ساخته مناسب باشند، حوزه‌ای که بنا به اعتقاد Wienerberger به دلیل کمبود نیروی کار در بخش ساختمان رشد پیوسته‌ای خواهد ­داشت.

یکی دیگر از فرایندهای خلاقانه، به بخش تزئینات مربوط است. پیش از این کل بدنۀ کاشی‌های آجرنما رنگ‌آمیزی می‌شد اما در حال حاضر این کار با استفاده از چاپگرهای دیجیتالی انجام می‌شود که قطرات بسیار کوچک رنگ را قبل از پخت، مستقیما روی سطح آجر اعمال می‌کنند. این فرایند جدید انعطاف­پذیری و سرعت بیشتر و زمان‌های تعویض کوتاه‌تری را فراهم می‌آورد. همچنین با ارائۀ گزینه‌های نامحدود زیبایی شناسی و تکمیل باعث افزایش قابلیت ایجاد محصولات خلاقانه می‌شود.

آخرین تغییر که اهمیت زیادی هم دارد طراحی مجدد بسته‌بندی و کاهش مقدار آن به حداقل ممکن است. بسته‌های آجر با دو تسمۀ ساده که از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند بسته بندی می‌شوند، سپس روی پالت قرار داد شد و در سلفون پیچیده می‌شوند.

Wienerberger قصد دارد تا از سال 2023 از قابلیت بازیافت صد در­صدی تمامی محصولات جدید خود اطمینان حاصل کند.

برای تاکید بر تعهدات زیست محیطی این شرکت به فراخوان Business for Nature پیوسته ­است. این مجموعه ائتلافی متشکل از 900 کسب ­و کار است که برای حفظ محیط زیست از دولت‌ها می‌خواهد تا با همکاری یکدیگر تدابیری برای معکوس کردن روال تخریب طبیعت در دهۀ گذشته اتخاذ کنند.

Heimo Scheuch مدیرعامل Wienerberger می‌گوید: “بحران اقلیمی واقعیت دارد و تنها با اتخاذ اهداف پایدار و اقدامات قاطع است می‌توانیم آینده‌ای را رقم بزنیم که ارزش زیستن داشته باشد. شرکت‌های آینده نگر از قبل از اهمیت ساخت آینده‌ای عادلانه برای تجارت مطلع‌اند”.

طرح اقدام تنوع زیستی از سال 2023 در 215 کارخانۀ تولیدی این گروه به تصویب خواهد رسید.

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید