اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
کوره‌های الکتریک و خشک‌کن‌های سازگار با محیط زیست

راه‌کارهای جدید خشک‌کردن و پخت الکتریکی بخش تحقیق و توسعه Capaccioli، مصرف کمتر و سازگاری زیست محیطی بیشتر را به‌همراه داشته است.

محدودیت‌های وضع‌شده توسط قوانین اقلیمی اروپا که اصطلاحا توافق سبز اروپایی (European Green Deal) نامیده می‌شود تمامی بخش‌های اقتصادی و صنعتی را به همراهی در چالش کربن‌زدایی تا سال 2050 ملزم کرده است. در این میان، شرکت‌های تولیدی نیز به‌عنوان بازیگران اصلی این گذار زیست محیطی، باید نقش موثر خود را ایفا کنند و نوآوری‌های فن‌آوری یکی از عوامل اصلی حرکت در مسیر پیش­رو خواهد بود.

پروژه‌های تکنولوژیکی به پایان رسیده و پروژه‌های در حال توسعه Capaccioli حکایت از آن دارند که این مجموعه به‌عنوان نخستین ارائه دهنده مفاهیم کلیدی اقتصاد چرخه‌ای و صرفه‌جویی در انرژی، برای مدت‌ها در تلاش برای ایجاد فناوری‌های نوآورانه بوده است. این شرکت واقع در توسکانی اخیرا روی طراحی، توسعه، ارتقا صنعتی و راه‌اندازی سیستم‌های تولیدی با قابلیت کاهش مصرف، راه‌اندازی چرخه تولید حلقه بسته و همچنین کاهش انتشار CO2 با حذف فاز احتراق از فرآیند تولید متمرکز شده است.

آخرین پروژه به انجام رسیده این شرکت که برای Wienerberger اجرایی شده است شامل یک خشک‌کن تماما الکتریکی بدون احتراق است که در سایت بلژیک این گروه اتریشی نصب شده است. این فناوری جدید از یک خشک‌کن ساکن آجر لانه زنبوری که با انرژی بازیابی شده از کوره و ژنراتورهای حرارتی الکتریکی کار می‌کند، تشکیل شده است. الکتریسیته مورد نیاز کوره از منابع تجدیدپذیر که کربن خنثی بودن آن‌ها به تایید رسیده تامین می‌شود.

در این دستگاه از یک ژنراتور الکتریکی با المنت‌های حرارتی پوشش‌دار برای گرم‌کردن هوای مورد نیاز فرآیند استفاده شده است. هوای فرآیند در عبور از مجاورت این المنت‌های حرارتی 300 درجه سانتیگرادی تا حدود 140 درجه سانتیگراد گرم شده و سپس وارد محفظه خشک‌شدن می‌شود.

در این سیستم علاوه بر کاهش انتشار دی اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن که معمولا در گازهای دودکش وجود دارند و توسط ژنراتورهای هوای گاز­سوز ایجاد می‌شوند نیز حذف می‌شوند.

از پروژه‌های بزرگ دیگر این مجموعه می‌توان به پروژه ساخت کوره‌های پیش‌گرمایش Trenitalia اشاره کرد. در دستگاه‌های لازم برای فلزکاری و فرآیندهای تبدیلی نیز مانند دستگاه‌های قبلی از انرژی الکتریکی استفاده شده و در عین کاهش فرآیند اکسیداسیون مواد، میزان گاز دی‌اکسید کربن منتشره در اتمسفر نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ویژگی‌های نوآورانه جدید در محصولات و پروژه‌های خاص سایر راه‌کارهای طیف Capaccioli نیز به کار برده شده اند.

مقالات مرتبط

ما Acimac هستیم

برند جدید Acimac با نام «We Are Acimac»، تداعی فناوری ساخت، طراحی و ارائه خدمات ایتالیائی در تولید محصولات سرامیکی است و قصد دارد تا

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید