اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Bedeschi: گیره‌های رباتیک کم وزن با قدرت گیرش بالا

این گیره‌های جدید قابلیت انطباق با طیف وسیع‌تری از ربات‌های انسان‌گونه را برای جابه‌جایی محصولات رسی مرطوب، خشک و پخته‌شده دارند.

این گیره‌های رباتیک جدید که به وسیلۀ تیم تحقیق و توسعه Bedeschi توسعه یافته‌اند سبک‌تر و قوی‌تر هستند، می‌توانند از سایش قطعات به یکدیگر جلوگیری کنند و علاوه بر این، دستیابی به حداکثر انعطاف‌پذیری برای جلوگیری از تغییر شکل و یا شکستن قطعات را تضمین می‌کنند.

گیره‌های جدید قابلیت انطباق با طیف وسیع‌تری از ربات‌های انسان‌گونه را برای جابه‌جایی محصولات رسی مرطوب، خشک و پخته‌شده دارند. تمایز اصلی این گیره‌ها با نمونه‌های مشابه در وزن کم آن‌ها است که باعث می‌شود بتوانند با صرف انرژی کمتر مقدار مواد بیشتری را جا­به‌جا کنند.

این پروژه بسیار خلاقانه حاصل بیش از یک قرن تجربه در زمینه حمل و نقل و اتوماسیون و همچنین تخصص این شرکت مستقر در Padua در حوزه خاک‌های رس سنگین است.

راه‌کاری برای تمام مشتریان

در سه سفارش اخیر تولیدکنندگان ممتاز آجر به این مجموعه برای مدرن سازی سیستم‌های جمع‌آوری، جداسازی و بسته بندی، گیره‌های رباتیک هم قرار داشتند. تمایز این پروژه‌ها در ارائه خدمات سریع و سفارشی سازی بالای ارائه شده بود و هر سه با موفقیت و کسب رضایت کامل مشتری به انجام رسیدند.

این شرکت در سفارش گروه Wienerberger، مجموعه‌ای از گیره‌های پنوماتیک مخصوص ربات‌ها را برای جایگزینی با مدل‌های ناکارآمد و منسوخ پیشین طراحی کرد.

در ساخت گیره‌های جدید از یک آلیاژ آلومینیوم ویژه استفاده شده تا از عملکرد بالا و وزن کمتر اطمینان حاصل شود. هر دیوارۀ گیردار به مجموعه‌ای از تیغه‌های فولادی ضد زنگ سخت‌کاری شده مجهز است که دارای پدهای پلاستیکی ویژه‌ای برای کسب اطمینان از قدرت گیرش و سازگاری بیشتر در اندازه‌های متفاوت است. علاوه بر این استفاده از یک سیستم جبران کننده ویژه باعث کسب اطمینان از موقعیت صحیح لایه‌ها در حین ایجاد پشته‌ها در ماشین کوره می‌شود.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آجر نما در بریتانیا، ماموریت بررسی و مطالعه برای یافتن راهکاری که انعطاف‌پذیری لازم برای کاهش تعداد ماشین‌آلات نصب شده روی خطوط حمل‌و­نقل را داشته باشد و همچنین بتواند به کاهش مصرف انرژی و اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری منتهی شود را برعهده Bedeschi گذاشت. خط نصب شده از دو ربات تنظیم جدید خودکار برای جابه‌جایی محصولات خشک تشکیل شده که هر کدام به ده گیره انگشتی مجهز هستند و قابلیت کنترل سرو (servo control) باعث شده تا امکان تنظیم سفارشی چیدمان‌ها در هر لایه فراهم شود. گیره‌ها می‌توانند به همراه یک سیستم اعمال تغییرات سریع خودکار که مستقیما و بدون دخالت اپراتور کار می‌کند عرضه شوند. هر یک از ربات‌ها دارای فضایی برای پارک خودکار گیره‌هایی هستند که از آن‌ها برای جابه‌جایی محصولات مختلف و یا محصولاتی که دارای اندازه‌های متفاوت هستند، استفاده شده است.

در پایان، به عنوان بخشی از پروژه به‌روز­سازی سایت تولید یکی از سازندگان به نام مصالح ساختمانی ایتالیایی که Bedeschi نام دارد، گیره‌های تنظیم محصولات خشک با دو گیره پنج سر سنتی جدید که دارای سرهای پنوماتیک و چرخشی بودند جایگزین شدند. این سفارش در ادامه نصب یک دستگاه گیره در یکی دیگر از تاسیسات این گروه انجام شد.

توسعه پایدار و انتقال به Industry 4.0 دو هدف اصلی هستند

Bedeschi برای افزایش بهره‌وری انرژی در راه­کارهای تکنولوژیکی خود، همچون گذشته، بر پایدارسازی متمرکز بوده است. این شرکت در سال‌های اخیر یک خط کامل برای پر کردن آجرها از پشم معدنی دانه‌بندی شده را ایجاد کرد. این راه­کار با اهداف زیست محیطی سازگار است و عملکرد فوق‌العاده‌ای در ایجاد عایق حرارتی دارد. Bedeschi همچنین خط جدید دیگری را نیز برای تولید دیوارهای پیش ساخته و آماده مونتاژ که با صرفه جویی در زمان، به سرعت در سایت مورد نظر نصب می‌شوند را نیز راه‌اندازی کرده است.

این شرکت اخیرا خطوط تمام اتوماتیکی را برای جابه‌جایی انواع محصولات، از آجرهای تک گرفته تا دسته‌های آجر، کاشی‌های سقفی و لوازم جنبی ایجاد کرده است که همگی در انطباق با Industry 4.0 قرار دارند.

bedeschi pinza robot 1

           گیره‌های ده هده برای بارگیری خودرو کوره

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید