اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
کارآمد ترین و سبزترین کارخانۀ آفریقا به مرحلۀ تولید می‌رسد

کارخانۀ تولیدی جدید کاملا اتوماتیک که Corobrik که Kwastina نام دارد با ظرفیت تولید 100 میلیون آجر در سال آغاز به کار کرده است.

در پایان ماه مارس، این کارخانۀ 800 میلیون رندی (در حدود 49.7 میلیون یورو) و بسیار به روز Corobrik در Driefontein آفریقای جنوبی آغاز به کار کرد.

این پروژه که در نوامبر سال 2019 و در جریان کنفرانس سرمایه ­گذاری آفریقای جنوبی اعلام شده بود، به ساخت پیشرفته ­ترین کارخانۀ آفریقا که تمامی فرایندهای آن از آماده سازی مواد خام گرفته تا بسته بندی محصول نهایی به صورت کاملا خودکار انجام می‌­شود، منتهی شد.

این کارخانه که قادر به تولید بیش از 100 میلیون آجر در سال است می­‌تواند محصولات سفارشی کمی در بخش معماری هم تولید کند.

استفاده از %70 گاز مصرفی در کارخانه­‌های قدیمی و سیستم‌های جدیدی که برای حذف ضایعات صنعتی طراحی شده­ اند، باعث شده تا Kwastina که در لغت به معنی “خانۀ آجر” است، از نظر پایداری هم در آفریقا منحصر به فرد باشد.

Nick Booth1

بنا به گفته‌های مدیر عامل مجموعه، Nick Booth، این کارخانه قادر به تامین حجم بالای مواد مورد نیاز در پروژه‌های عظیم ساختمانی زیرساختی دولت مانند کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس است.

با کاهش پنجاه درصدی هزینه‌های تولید، محصول نهایی بسیار مقرون به صرفه تر شده‌است. Booth می‌گوید: “کاهش هزینه‌ها امکان رقابت در سرتاسر آفریقای جنوبی و ارسال محصولات به مناطقی که به طور سنتی بازار Driefontein نبوده اند را برای ما فراهم آورده است”.

Corobrik در تلاش برای افزایش دامنۀ محصولات خود است و تا کنون نیز برخی محصولات جدید را معرفی کرده است. در حال حاضر آزمایش‌های مربوط به آجرهای لعاب‌کاری شده و همچنین استفاده از مواد خام رسی برای ایجاد رنگ‌های منحصر به فرد برای پروژه‌های سفارشی معماری در حال انجام هستند.

این پروژه مطابق با بودجه و با وجود سه ماه تاخیر ناشی از قرنطینۀ Covid-19، در سال 2020 به اتمام رسید.

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید