اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share

Gottfried سبز خواهد شد

این تولیدکننده آلمانی مواد خام، طیف وسیعی از محصولات مرتبط با صنعت سرامیک را در نمایشگاه Ceramitec عرضه خواهد کرد.

Gottfried، که یکی از تولیدکنندگان قدیمی مواد اولیه باکیفیت در صنعت سرامیک است (خاک رس، شاموت، فلدسپات و استاتیت)، 9 تا 12 آوریل در نمایشگاه Ceramitec در مونیخ (سالن A5، غرفه 503) حضور خواهد داشت.

این نمایشگاه فرصت به نمایش گذاشتن روند گذار در مسیر پایداری و پخت شاموت با استفاده از سوخت بدون کربن را در اختیار این شرکت خواهد گذاشت.

Gottfried با داشتن ذخایر رسی در Großheirath در نزدیکی Cobrg و استفاده استراتژیک از مواد خام تکمیلی، عرضه کننده مواد خام سفارشی‌سازی شده برای نیازهای خاص صنعت سرامیک است. طیف خاک رس خام و آسیاب شده این مجموعه با داشتن بین 20 تا 43 درصد اکسید آلومینیوم (Al2O3) و رنگ پخت از سفید مایل به زرد تا زرد و قرمز از محبوبیت خاصی، خصوصا در میان تولیدکنندگان سرامیک‌های ساختمانی و محصولات نسوز برخوردار است.

Argolitec نوعی رس ایلتیک خلوص بالای نانو است که با داشتن کیفیت استثنائی، برای تولید سرامیک‌های فنی و سطوح سرامیکی بسیار مناسب است.

این مجموعه علاوه بر سنگ صابون آسیاب شده خام و کلسینه، پگماتیت آسیاب شده بدون آهن را نیز تولید می‌کند که در Thansüß، جائی در نزدیکی Amberg تامین می‌شود. معدن پگماتیت و یک کارخانه آسیاب مواد معدنی نیز در این منطقه قرار دارند. از شن و ماسه فلدسپات پتاس سفید پخته به عنوان مواد اولیه برای تولید محصولات چینی، ظروف بهداشتی سرامیک و کاشی و از دانه‌هایی با اندازه‌های خاص به عنوان عامل نگهدارنده (leaning agent) در تولید انبوه کلینکرهای روشن و کاشی‌های سقفی سفالی استفاده می‌شود.

امکان آسیاب‌کاری عاری از آهن سایر مواد معنی، مانند فلدسپات سدیم، بر اساس مشخصات مورد نظر ترکیب وجود دارد و محصول نهائی دارای کیفیت بالا و محتوای پایین آهن و تیتانیوم است.

شاموت یکی دیگر از مواد مهم در سبد محصولات Gottfried است. این ماده سفارشی سازی شده سخت، کاربرد وسیعی در تولید مواد نسوز، ظروف بهداشتی نسوز و محصولات ساختمانی رسی دارد و باعث بهبود کیفیت محصولات سرامیکی می‌شوند.

Gottfried در حال گذار از مصرف سوخت‌های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ به سوخت‌های بیوژنیک مانند چوب برای پخت شاموت و سایر مواد معدنی در کوره‌های دوار است و انتظار می‌رود که این انتقال در اوایل بهار سال جاری اجرایی شود. قرار است مرکز کاملی برای تبدیل چوب‌های باقیمانده و تولید پودر چوب نیز راه‌اندازی شود و با این کار گام مهمی در جهت تولید مواد خام کارآمد و پایدار برداشته خواهد شد.

مقالات مرتبط

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید