این شرکت تازه تأسیس هفته جاری در نمایشگاه بولونیا (سالن 33، غرفه A5) حضور داشت. در ادامه، مصاحبهای با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت را میخوانید که در آن به معرفی پروژه صنعتی جدید پرداخته شده است.
در آوریل 2024، شرکت هندی تولیدکننده لعاب، XPHERE هند، از طریق شرکت وابسته خود، EUROCER Global Investments، کارخانه COVERLINK در اوندا، اسپانیا، و همچنین مجوز جهانی استفاده از برند FERRO را برای بخشهای کاشی سرامیکی و محصولات بهداشتی از شرکت Vibrantz خریداری کرد. این داراییها در معامله خرید کاشیهای Ferro توسط Altadia در سال 2020 لحاظ نشده بودند.
اما EUROCER Global Investments چیست و پروژه صنعتی شرکت جدید FERRO Iberia Specialities شامل چیست؟
در این زمینه با ویشال تریودی، رئیس XPHERE هند و EUROCER Global Investments، و امیلیو استرلس، مدیرعامل EUROCER Global Investments، گفتوگو کردهایم.
ویشال تریودی: “XPHERE بزرگترین تولیدکننده لعاب سرامیکی در هند با درآمد سالیانه بیش از 220 میلیون یورو است.” آقای تریودی اضافه میکند: “این خرید در اسپانیا، گامی بهسوی توسعه بازار کاشیهای کف و دیواری سرامیکی و محصولات بهداشتی ماست. این شرکت پیشرو در هند قبلاً به بازارهای مناطقی مانند خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی نیز نفود کرده بود، و اکنون بر آن است که وارد بازار اروپا شود. برند FERRO مدتهاست که در صنعت سرامیک بهعنوان نماد کیفیت و نوآوری شناخته شده است و ما با استفاده از این برند، تعهدمان را به ارائه محصولات باکیفیت و تقویت چشمانداز استراتژیک بلندمدت در این صنعت نشان میدهیم.” وی همچنین افزود: “با تاسیس شرکت هلدینگ EUROCER تمام منابع و تلاشهای ما در اروپا متمرکز خواهند شد.” FERRO Iberia اولین شرکتی است که در اروپا تحت این هلدینگ خریداری شده و قطعاً آخرین آن نخواهد بود.
سوال: اقدامات اولیه شرکت FERRO Iberia Specialities در چهار ماه اول فعالیت آن چه بوده است؟
ویشال تریودی: “درچند ماه نخست، هدف ما انتقال بیدردسر تیم اسپانیایی از Vibrantz به شرکت EUROCER و همچنین بررسی روندهای کنونی در صنعت کاشی سرامیک و محصولات بهداشتی است. پس از جمعآوری این اطلاعات، تیم تحقیق و توسعه ما مجموعهای جدید از محصولات با حمایت برند FERRO را تولید کرده است. بازگرداندن برند FERRO به صنعت سرامیک اقدام مهمی بود و ما بهطور کامل به انجام این کار به بهترین شکل ممکن متعهد هستیم.”
سوال: چه محصولاتی در کارخانه Onda تولید خواهید کرد؟
امیلیو استرلس: “در حال حاضر طیف گستردهای از افزودنیها و محصولات شیمیایی مورد نیاز صنعت کاشی سرامیک را تولید و به مشتریان خود عرضه میکنیم. این محصولات به مشتریان مختلف در اسپانیا و خارج از اسپانیا ارسال شدهاند و بازخوردها عالی بوده است. مشتریان ما از کیفیت و عملکرد این محصولات جدید بسیار راضی هستند.”
سوال: نخستین نمایشگاه بینالمللی که FERRO Iberia در آن حضور داشت، Cersaie در بولونیا است. انتظارات شما چیست؟
ویشال تریودی: “انتظارات زیادی داریم اما دلیل اصلی حضور ما نیاز مشتریان به محصولات جدید با همان استانداردهای کیفی بالای برند FERRO است. بازگشت محصولات FERRO به بازار توجه و درخواستهای زیادی را به خود جلب کرده است و این بهترین خبری است که میتوانیم از این نمایشگاه بینالمللی بگیریم. بیصبرانه منتظر شروع نمایشگاه هستیم تا با مشتریان قدیمی و جدید خود دیدار کنیم و ایدهها، برنامهها و تعهد بلندمدت خود به این صنعت را با آنها به اشتراک بگذاریم.”
سوال: اهداف شما در نخستین سال فعالیت FERRO Iberia چیست؟
امیلیو استرلس: “همانطور که قبلاً هم اشاره شد، هدف اصلی FERRO Iberia انتقالی بیدردسر از Vibrantz به EUROCER است. البته، باید شرایط را تغییر دهیم و تا حد ممکن درآمد و فعالیتها را به تأسیسات اسپانیایی خود وارد کنیم. هدف امسال ما به حداکثر رساندن ظرفیت تولید در تأسیسات اسپانیا است و نفوذ به بازارهای بینالمللی برای تحقق این اهداف ضرورت دارد.”