بیش از 20000 بازدیدکننده شاهد نوآورانهترین کاشیها، سنگها، ماشینآلات، تجهیزات، ابزار و تجهیزات غرفهدارانی از 20 کشور جهان خواهند بود.
نقشآفرینان اصلی بازار کاشی و سرامیک ایالات متحده از پنجم تا هشتم آوریل بار دیگر در Covering 2022 که بزرگترین نمایشگاه کاشی و سنگ در آمریکای شمالی است و از روز سهشنبه در مرکز همایش لاس وگاس شروع به فعالیت کرد، گرد هم آمدند.
این رویداد بیش از 20000 بازدید کننده از تمام حوزههای صنعت را برای بازدید از آخرین دستاوردهای سنگ و کاشی، محصولات نصب و نگهداری و فناوریهای جدید را به حضور غرفه دارانی از 20 کشور مختلف دنیا جلب کرد.
در این نمایشگاه انجمنهای پیشروی دنیای کاشی میزبان پاویلیونهای مختلف جهانی بودند.
علاوه بر تولیدکنندگان آمریکایی و مکزیکی که در غرفۀ شورای کاشی آمریکای شمالی حضور داشتند، حدود 70 شرکت ایتالیایی (به نمایندگی از بیشاز 100 برند) در غرفۀ سرامیک ایتالیا و 70 تولید کنندۀ اسپانیایی کاشی در بخش کاشی اسپانیا به همراه تولیدکنندگانی از آمریکای جنوبی (عمدتا برزیل)، هند، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی، حضور داشتند.
تمام این شرکتها پس از فروش خوب سال 2021 و در ابتدای دورهای که انتظار میرود یک دورۀ دوسالۀ مثبت باشد، مشتاق به تاکید بر نقاط قوت رقابتی خود هستند. در سال گذشته، مصرف کاشی در ایالات متحده با %10 رشد به مقداری که در سال 2018 داشت رسید. وارادات با 13.6 درصد افزایش به بیش از 207 میلیون مترمربع رسید که بالاترین مقدار در 15 سال گذشته است. اسپانیا و ترکیه نیز با %20 و مکزیک و هند هم با 7 تا %8 شاهد رشد در این حوزه بودند. این عملکرد قوی توسط صنایع پویای ساختمانی با سرمایهگذاری ساختمانی بالغ بر 1.59 میلیارد دلار آمریکا (%8.2 در سال 2020) و افزایش 23 درصدی در بخش مسکونی پیش رانده شدهاست. ساختوساز مسکن جدید شاهد رشد دو رقمی (%15.6) بود که بالاترین مقدار از سال 2006 بوده است، این حوزه علاوه بر این شاهد رشد 13.4 درصدی خانههای جدید تک خانوادهای و رشد 21.3 درصدی خانههای چند نفره نیز بود. امسال نیز بازار پر رونق مسکن در انتظار بهبود قوی بخش تجاری به ویژه هتلها و ادارات است.
غرفۀ کاشی و سرامیک ایتالیا
صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا پس از لغو نمایشگاه 2020 و ممنوعیت سفر در سال 2021 که عملا مانع شرکت تولیدکنندگان اروپایی در این رویداد شد، بار دیگر در Covering 2022 حضور به هم رساندند. علیرغم مشکلات زیادی که بر اثر افزایش شدید قیمت گاز و حملونقل به وجود آمدهاند، پاویلیون سرامیک ایتالیا که در تالار مرکزی واقع خواهد بود میزبان حدود هفتاد شرکت (به نمایندگی از بیشاز 100 برند) خواهد بود. آغاز به کار از همان نقطهای که در سال 2019 به پایان رسیده بود در شرایط پر چالش کنونی کار آسانی نخواهد بود. با این وجود شرکتهای ایتالیایی قصد ازدست دادن این رویداد برتر در یکی از مهمترین بازارهای صادراتی این صنعت را ندارند.
منطقۀ سازمانی Ceramics of Italy، غرفۀ اصلی ایتالیا را تشکیل میدهد و انبوهی از اطلاعات را به همراه مهمان نوازی سنتی ایتالیایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد.
تمرکز اصلی نمایشگاه بر محصولات جدید بود و بازدیدکنندگان توانستند انواع مختلفی از کاشی و سطوح را در غرفههای ایتالیایی بیابند. در دو رویداد خلاقانۀ خاص به طور ویژه به موارد فوق پرداخته شد: نشست ترندهای جهانی کاشی در پنجم آوریل، محل بحث کارشناسان صنعت دربارۀ روندهای نوظهور بازار کاشی و سرامیک بود و همچنین تور مطبوعاتی پاویلیون ایتالیا در هفتم آوریل برگزار شد.
کنفرانس معمول مطبوعاتی سرامیک ایتالیا در تاریخ 6 آوریل برگزار شد و در ادامه بیست و نهمین مسابقۀ کاشی سرامیک ایتالیا برندگان پروژههای معماری خود در استفاده از کاشی و سرامیکهای ایتالیایی را معرفی کرد. در انتها سی و دومین جایزه برترین توزیع کنندۀ cnfindustra ceramica آمریکای شمالی اهدا گردید.
غرفۀ کاشی اسپانیا
غرفۀ کاشی و سرامیک اسپانیا نیز میزبان بیش از 70 شرکت اسپانیایی بود. در مرکز این پاویلیون، غرفۀ کاشی اسپانیا سمینارهای آموزشی و ارائههای ویدئویی دربارۀ برندگان پروژههای معماری و طراحی و همچنین مروری بر دستاوردهای تولیدکنندگان کاشی اسپانیا را ارائه گردید.
مهمترین رویدادهای غرفۀ اسپانیا شامل موارد زیر بود:
“پایداری در سرامیک” (5 و 7 آوریل) ارائه دیدگاه جامعتری از پایداری، سلامت و ایمنی
خارقالعاده ترینها (5، 6 و 8 آوریل) سه جلسه با متخصص کاشی و مشاور کاشی اسپانیا، Ryan Fasan، مصاحبه با نمایندگان شرکتهای اسپانیایی جهت معرفی محصولات جدید و پیشرفت در صنایع
تور A&D/ Contractors جهت بررسی ترندهای حال حاضر مشخصات و طراحیهای درحال ظهور، انواع محصولات و مشخصات عملکردها
ترندهای سرامیک 2022 (در هفتم و هشتم آوریل) همراه با رایان فاسان (Trend Talk) به بررسی عمیق جدیدترین ترندهای طراحی سرامیک در سال 2022 خواهد پرداخت.
بازگشت صنعت ماشین آلات ایتالیا به Covering 2022
پس از دو سال صنایع ماشینآلات ایتالیا به Covering 2022 باز گشت. هفت شرکت BMR، Ema-Cer، Metco، Pemo Pumps، Surfaces Group USA، System Ceramics و Tecnoferrari در غرفۀ ACIMAC ایتالیا که در سالن مرکزی واقع است حضور داشتند. در سال 2020 صادرات ماشینآلات سرامیک ایتالیایی به ایالات متحده و مکزیک بیش از 58 میلیون یورو بود. این رقم که %5.3 از صادرات کل ماشینآلات ایتالیا است اهمیت بازار سرامیک آمریکای شمالی را برای ارائه دهندگان فناوری ایتالیایی نشان میدهد.