اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Covering 2022 پنجم آوریل درهای خود را در لاس وگاس گشود

بیش از 20000 بازدیدکننده شاهد نوآورانه‌­ترین کاشی‌ها، سنگ‌­ها، ماشین‌­آلات، تجهیزات، ابزار و تجهیزات غرفه­‌دارانی از 20 کشور جهان خواهند بود.

نقش‌­آفرینان اصلی بازار کاشی و سرامیک ایالات متحده از پنجم تا هشتم آوریل بار دیگر در Covering 2022 که بزرگ‌ترین نمایشگاه کاشی و سنگ در آمریکای شمالی است و از روز سه­‌شنبه در مرکز همایش لاس وگاس شروع به فعالیت کرد، گرد هم آمدند.

این رویداد بیش از 20000 بازدید کننده از تمام حوزه­‌های صنعت را برای بازدید از آخرین دستاوردهای سنگ و کاشی، محصولات نصب و نگهداری و فناوری‌­های جدید را به حضور غرفه دارانی از 20 کشور مختلف دنیا جلب کرد.

در این نمایشگاه انجمن‌­های پیشروی دنیای کاشی میزبان پاویلیون­‌های مختلف جهانی بودند.

علاوه بر تولیدکنندگان آمریکایی و مکزیکی که در غرفۀ شورای کاشی آمریکای شمالی حضور داشتند، حدود 70 شرکت ایتالیایی (به نمایندگی از بیش‌از 100 برند) در غرفۀ سرامیک ایتالیا و 70 تولید کنندۀ اسپانیایی کاشی در بخش کاشی اسپانیا به­ همراه تولیدکنندگانی از آمریکای جنوبی (عمدتا برزیل)، هند، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی، حضور داشتند.

تمام این شرکت­‌ها پس از فروش خوب سال 2021 و در ابتدای دوره‌­ای که انتظار می­‌رود یک دورۀ دوسالۀ مثبت باشد، مشتاق به تاکید بر نقاط قوت رقابتی خود هستند. در سال گذشته، مصرف کاشی در ایالات متحده با %10 رشد به مقداری که در سال 2018 داشت رسید. وارادات با 13.6 درصد افزایش به بیش از 207 میلیون مترمربع رسید که بالاترین مقدار در 15 سال گذشته است. اسپانیا و ترکیه نیز با %20 و مکزیک و هند هم با 7 تا %8 شاهد رشد در این حوزه بودند. این عملکرد قوی توسط صنایع پویای ساختمانی با سرمایه‌­گذاری ساختمانی بالغ بر 1.59 میلیارد دلار آمریکا (%8.2 در سال 2020) و افزایش 23 درصدی در بخش مسکونی پیش رانده شده‌­است. ساخت‌­و­ساز مسکن جدید شاهد رشد دو رقمی (%15.6) بود که بالاترین مقدار از سال 2006 بوده ­است، این حوزه علاوه بر این شاهد رشد 13.4 درصدی خانه‌های جدید تک خانواده­‌ای و رشد 21.3 درصدی خانه­­‌های چند نفره نیز بود. امسال نیز بازار پر رونق مسکن در انتظار بهبود قوی بخش تجاری به­ ویژه هتل‌­ها و ادارات است.

غرفۀ کاشی و سرامیک ایتالیا

صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا پس از لغو نمایشگاه 2020 و ممنوعیت سفر در سال 2021 که عملا مانع شرکت تولیدکنندگان اروپایی در این رویداد شد، بار دیگر در Covering 2022 حضور به هم رساندند. علیرغم مشکلات زیادی که بر اثر افزایش شدید قیمت گاز و حمل­‌و­نقل به وجود آمده­‌اند، پاویلیون سرامیک ایتالیا که در تالار مرکزی واقع خواهد بود میزبان حدود هفتاد شرکت (به نمایندگی از بیش‌از 100 برند) خواهد بود. آغاز به کار از همان نقطه‌­ای که در سال 2019 به پایان رسیده بود در شرایط پر چالش کنونی کار آسانی نخواهد بود. با این وجود شرکت­‌های ایتالیایی قصد از­دست دادن این رویداد برتر در یکی از مهم­‌ترین بازارهای صادراتی این صنعت را ندارند.

منطقۀ سازمانی Ceramics of Italy، غرفۀ اصلی ایتالیا را تشکیل می‌­دهد و انبوهی از اطلاعات را به همراه مهمان ­نوازی سنتی ایتالیایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌­دهد.

تمرکز اصلی نمایشگاه بر محصولات جدید بود و بازدیدکنندگان توانستند انواع مختلفی از کاشی و سطوح را در غرفه‌­های ایتالیایی بیابند. در دو رویداد خلاقانۀ خاص به طور ویژه به موارد فوق پرداخته شد: نشست ترندهای جهانی کاشی در پنجم آوریل، محل بحث کارشناسان صنعت دربارۀ روندهای نوظهور بازار کاشی و سرامیک بود و همچنین تور مطبوعاتی پاویلیون ایتالیا در هفتم آوریل برگزار شد.

کنفرانس معمول مطبوعاتی سرامیک ایتالیا در تاریخ 6 آوریل برگزار شد و در ادامه بیست و نهمین مسابقۀ کاشی سرامیک ایتالیا برندگان پروژه‌­های معماری خود در استفاده از کاشی و سرامیک‌­های ایتالیایی را معرفی کرد. در انتها سی و دومین جایزه برترین توزیع ­کنندۀ cnfindustra ceramica آمریکای شمالی اهدا گردید.

غرفۀ کاشی اسپانیا

غرفۀ کاشی و سرامیک اسپانیا نیز میزبان بیش از 70 شرکت اسپانیایی بود. در مرکز این پاویلیون، غرفۀ کاشی اسپانیا سمینارهای آموزشی و ارائه‌های ویدئویی دربارۀ برندگان پروژه‌­های معماری و طراحی و همچنین مروری بر دستاوردهای تولیدکنندگان کاشی اسپانیا را ارائه گردید.

مهم­ترین رویدادهای غرفۀ اسپانیا شامل موارد زیر بود:

“پایداری در سرامیک” (5 و 7 آوریل) ارائه دیدگاه جامع‌­تری از پایداری، سلامت و ایمنی

خارق‌­العاده­ ترین‌­ها (5، 6 و 8 آوریل) سه جلسه با متخصص کاشی و مشاور کاشی اسپانیا، Ryan Fasan، مصاحبه با نمایندگان شرکت‌­های اسپانیایی جهت معرفی محصولات جدید و پیشرفت در صنایع

تور A&D/ Contractors جهت بررسی ترندهای حال حاضر مشخصات و طراحی‌­های درحال ظهور، انواع محصولات و مشخصات عملکردها

ترندهای سرامیک 2022 (در هفتم و هشتم آوریل) همراه با رایان فاسان (Trend Talk) به بررسی عمیق جدیدترین ترندهای طراحی سرامیک در سال 2022 خواهد پرداخت.

بازگشت صنعت ماشین ­آلات ایتالیا به Covering 2022  

پس از دو سال صنایع ماشین­‌آلات ایتالیا به Covering 2022 باز گشت. هفت شرکت BMR، Ema-Cer، Metco، Pemo Pumps، Surfaces Group USA، System Ceramics و Tecnoferrari در غرفۀ ACIMAC ایتالیا که در سالن مرکزی واقع است حضور داشتند. در سال 2020 صادرات ماشین‌­آلات سرامیک ایتالیایی به ایالات متحده و مکزیک بیش از 58 میلیون یورو بود. این رقم که %5.3 از صادرات کل ماشین­‌آلات ایتالیا است اهمیت بازار سرامیک آمریکای شمالی را برای ارائه دهندگان فناوری ایتالیایی نشان می‌­دهد.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

انتخاب نامزدهای TecnAward 2024

Tecna 2024 بار دیگر از 24 تا 27 سپتامبر در Remini میزبان برترین‌های صنعت سرامیک جهان خواهد بود.جایزه TecnAwards امسال پس از موفقیت چشمگیر نخستین

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید