چهلمین نمایشگاه Cersaie 29 سپتامبر در بولونیا به پایان رسید. بیش از 99319 بازدیدکننده برای بازدید از این نمایشگاه ثبتنام کرده بودند و این تعداد %8.8 بیشتر از تعداد شرکت کنندگان در سال 2022 بود. بیش از 47000 نفر از این بازدیدکنندگان را شرکتکنندگان بینالمللی تشکیل میدادند.
چهلمین نمایشگاه Cersaie از 25 تا 29 سپتامبر در مرکز نمایشگاهی بولونیا برگزار شد و مجموعهای شگفتانگیز از محصولات با کیفیت و نوآورانه را به نمایش گذاشت. غرفههای چشمنواز این نمایشگاه احساسات بازدیدکنندگان را با خود همراه میکردند. سرمایهگذاری و تلاش فراوانی که صرف بخش غرفهها شد، موفقیت این رویداد و نتایجی ورای انتظار را با خود به همراه داشت.
در طول دوره پنج روزه برگزاری این نمایشگاه حضور 99319 بازدیدکننده به ثبت رسید که نسبت به نمایشگاه سال قبل %8.8 افزایش را نشان میدهد. این تعداد نشاندهنده یک افزایش پایدار از تعداد 62934 بازدیدکننده در سال 2021 و 91269 بازدیدکننده سال قبل است و فاصله چندانی با 112340 بازدیدکننده سال 2019 ندارد. %48 از بازدیدکنندگان را شرکتکنندگان بینالمللی تشکیل میدادند (47634 نفر) و 51685 نفر از بازدیدکنندگان ایتالیایی بودند. در مجموع 811 روزنامهنگار نیز در این نمایشگاه حضور داشتند که 396 نفر از آنان را روزنامهنگاران غیر ایتالیایی تشکیل میدادند.
هیئت تجاری Cersaie که با همکاری وزارت خارجه ایتالیا و همکاری بینالمللی MAECI و آژانس تجاری ایتالیا IITA سازماندهی شده بود، شاهد حضور بیش از 250 متصص بینالمللی از اروپا، آمریکای شمالی و منطقه خلیج فارس بود.
در مجموع 633 شرکت در این نمایشگاه شرکت داشتند و فضای 1455000 متر مربعی نمایشگاه که شامل 15 سالن بود را به اشغال خود در آوردند. 354 غرفه مربوط به فعالین بخش کاشی و سرامیک، 996 غرفه مربوط به بخش مبلمان و 183 غرفه مربوط به بخش نصب، مواد اولیه، سطوح جدید و خدمات بودند. حضور 245 غرفهدار غیر ایتالیایی (%39 از کل) که از 27 کشور دنیا در این نمایشگاه شرکت داشتند ماهیت بینالمللی این نمایشگاه را به نمایش گذاشت.
Giovanni Savorani ریاست Confindustria Ceramic اظهار داشت: “علیرغم شرایط چالشبرانگیز بازار، جذابیت بالای Cersaie باعث شد تا شرکتکنندگان با سرمایهگذاری حداکثری در این نمایشگاه شرکت کرده و پیوند خود با توزیعکنندگان ایتالیایی و بینالمللی، نصابها، متخصصین املاک و مستغلات را تقویت کنند. محصولات ایتالیایی با مشخصات ذاتی منحصر به فرد خود در زمینه بهداشت، سلامت، دوام و پایداری شهرت زیادی در بازار بینالمللی دارند”.
استقبال خوبی از رویدادهای متعددی که در این نمایشگاه برگزار شدند به عمل آمد و بیش از 2000 نفر در جلسات برنامه “ساختمان، مسکن، تفکر” شرکت کردند.