Cersaie 2021 تقریباً 63000 بازدید کننده شامل 24000 شخص مجرب بینالمللی داشت. 623 غرفهدار از نتایج نمایش راضی بودند.
دو سال پس از برگزاری آخرین Cersaie ، نمایشگاه امسال با اشتیاق زیادی توسط متخصصانی که در همه زمینه های زنجیره تامین ، از صنعت گرفته تا بازار نهایی کار میکردند ، مشتاقانه پیگیری شده بود. به محض آغاز به کار و افتتاح نمایشگاه در 27 سپتامبر کلیه استندها که طی سالهای قبل تا این اندازه در اول صبح شلوغ نبودهاند، مملو از بازدید کننده گردید. این نتیجهی مهمی برای 623 کمپانی غرفهدار بود که جدا از تمام عدم قطعیتهایی که راجع به حضور شرکتکنندگان وجود داشت، علاقهمند به شرکت در آن بودند، به ویژه با توجه به این حقیقت که به خاطر ادامهی دشواریهایی که همهگیری ایجاد کرده بود و محدودیتهای سفرهای بین قارهای احتمالاً تمام بازدیدکنندگان از اروپا خواهند بود.
در انتهای پنج روز نمایش، نتایج مهمترین نمایشگاه کاشی سرامیکی و مبلمان حمام با حضور 62943 بازدیدکنندگان (%56 از اعداد 2019) متشکل از 38924 ایتالیایی و 24019 بازدیدکنندهی بینالمللی (%38 از کل) از انتظار فراتر رفته بود.
بازدیدکنندگانی که به Balogna آمده بودند توانستند از وسعت و کیفیت نمایشگاه همراه با استندهایی که به زیبایی طراحی شده بودند و بسیاری از محصولات جدید قدردانی کنند. 15 سالن پر ( با فضای کلّ یک طبقه به مساحت 150000 مترمربع) میزبان 361 کمپانی از بخش کاشی سرامیکی، 87 کمپانی از مبلمان حمام و 175 کمپانی از نصب، مواد اولیه و بخشهای سطوح و خدمات جدید بود. همچنین با 238 غرفهدار خارجی (%38 از کل) از 28 کشور، اول و در درجهی نخست اسپانیا، یک حضور بینالملی پررنگ در نمایشگاه وجود داشت.
Giovanni Savorani، مدیر Confindiustria Ceramica اظهار نظر کرد: “خشنود هستم که 623 غرفهدار که در Cersaie 2021 شرکت کردند بهترین بازگشت ممکن سرمایهی خود را از نمایشگاه شاهد بودند که دوباره اهمیت ملی و بینالمللی خود را در میان توزیعکنندگان، معماران، نصابها و مشاورین املاک به اثبات رساند.” “فروش کاشی سرامیکی در چندین ماه گذشته تا کنون در چندین بازار جهانی به خوبی عملکرده است که به خاطر کیفیت ذاتی محصولات ما از نظر سلامت، بهداشت، ماندگاری محیطی و افزایش توجه به کیفیت زندگی بوده است”.
با تجدید تقاضای بینالمللی، صنعت کاشی سرامیکی اولین نیمهی 2021 را با %12.3 افزایش در فروش در مقایسه با سطوح پیش از همهگیری در نیمهی اول 2019 به پایان رساند (%10.7+ در ایتالیا و %12.6+ در بازارهای بینالمللی). Savorani گفت: “درک جدیدی از فضاهای کار و زندگی دلیل آن است که محرک رشد بازسازی ساختمان و کار مدرنیزاسیون شده است”.
با 148 کمپانی و حدود 22000 پرسنل مستقیم، صنعت سرامیک ایتالیایی درآمد سالیانهی 5.2 میلیارد یورو را دارد که بیش از %85 از آن با صادرات (که حدود نیمی از تمام صادرات به بازارهای اروپا ارسال میشود) به دست میآید.
کاشی ایتالیایی پیشگامی خود از نظر تجارت بینالمللی را به ارزش %31 از سهام بازار حفظ میکند که پس از آن چین با %20 و اسپانیا با %17 قرار دارند.
Cersaie سال بعد در 30-26 سپتامبر در Bolognia برگزار خواهد شد.