اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
برگزاری چهلمین نمایشگاه Cersaie

Cersaie 2023 که مهم‌ترین نمایشگاه صنعت سرامیک در جهان محسوب می‌شود، از روز دوشنبه هفته گذشته در بولونیا آغاز به کار کرد.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و مبلمان حمام روز دوشنبه 25 سپتامبر درهای خود را در بولونیا به روی بازدیدکنندگان گشود. این رویداد در جشن چهلمین دوره برگزاری خود به مدت پنج روز میعادگاهی برای ملاقات بازیگران صنعت و بازار جهانی سرامیک بود.

اعداد و ارقام از رهبری بلامنازع نمایشگاه Cersaie در میان رویدادهای نمایشگاهی مشابه حکایت دارد: فضای 145000 متر مربعی نمایشگاه، شامل 15 سالن، به طور کامل به غرفه‌داران فروخته شده و 634 غرفه دار از 27 کشور را در خود جای داده است. اختصاص %39 از ظرفیت نمایشگاه به غرفه‌داران خارجی نشان دهنده جذابیت بین‌المللی و توجه جهانی به این نمایشگاه است.

کاهش شدید تقاضا در بازار جهانی در سال گذشته پیچیدگی‌های فراوانی را برای صنعت و بازار سرامیک به همراه داشت و تولیدکنندگان محصولات سرامیکی در سرتاسر جهان برای راه‌اندازی مجدد صنعت ساخت‌وساز چشم به 100.000 بازدیدکننده این نمایشگاه دوخته اند.

فناوری و تکنولوژی به عنوان اصلی‌ترین موضوعات این رویداد نه تنها در محصولات عرضه شده توسط غرفه‌داران، بلکه در نمایش جذابی که در مسیر Route 40 در نظر گرفته شده است نیز به نمایش گذاشته شد. در این بخش که به مناسبت چهلمین سالگرد میزبانی Cersaie طراحی شده است، تاریخ چهل‌ساله برگزاری این نمایشگاه، با تمرکز بر مهم‌ترین جنبه‌های طراحی، فناوری، محصولات، رویدادها، شخصیت‌ها و شرکت‌ها به نمایش گذاشته و بازدیدکنندگان با پیمودن این مسیر و تاکید بر تغییرات چشم‌گیری که طی این چهار دهه در فرهنگ، جامعه، طراحی و ساخت و ساز رخ داده است به سفری به یاد ماندنی در طول تاریخ هدایت شدند. مسیر نمایشگاهی Route 40 که به سرپرستی David Vercelli و طراحی Dario Curatolo ساخته شده، راه خود را با به نمایش گذاشتن مفاهیم نمایشگاه از Quadriportico (مرکز خدمات) آغاز می‌کند و سپس با عبور از سالن‌های 22-21 و 25-26 و مرکز خرید سالن 37 و با به نمایش گذاشتن تصاویری که تاریخ هر دهه را جشن می‌گیرند، به مسیر خود ادامه می‌دهد.

برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی متعدد نیز، مانند همیشه، باعث غنای بیشتر این نمایشگاه شدند.

کنفرانس افتتاحیه تحت عنوان Cersaie 40: تولید ایتالیا و چالش استمرار نوآوری 25 ام سپتامبر (ساعت 11 صبح در Palazzo dei Congressi) برگزار شد. Romano Prodi، اقتصاددان، Giuseppe Castagna، مدیرعامل بانک BPM و Giovanni Savrani، ریاست Confindustria Ceramica به ایراد سخنرانی پرداخت و 3 تن از وزرای ایتالیایی با نام‌های Gilberto Pichetto Fratin (وزیر محیط زیست و امنیت انرژی)، Antonio Tajani (وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی) و Adolfo Urso (تشکیلات و مدیر بخش Made in Italy) نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این رویداد شرکت داشتند.

جوایز Confindustria Ceramica Distributor و The Young Distributor دربخش اهدای جوایز Cersaie 40 Aperitif در 26 سپتامبر ساعت 18 عصر اهدا شدند.

چهاردهمین برنامه فرهنگی «ساختمان، سکونت و اندیشه»، مانند همیشه میزبان سخنرانان معتبر دنیای معماری و طراحی بود.

معمار شناخته شده اهل چین، Xu Tiantian در 27 سپتامبر (ساعت 15، در Palazz dei Cngressi) به ایراد سخنرانی با عنوان Terra Madre (مادرمان زمین) پرداخت. موضوع اصلی این سخنرانی احیای زندگی روستایی در بخش‌های روستایی چین بود.

سالن 37 در ساعت 5 عصر همان روز میزبان مراسم اهدای جوایز ADI در بخش سرامیک و طراحی سرویس بهداشتی و همچنین طراحی غرفه بود.

28ام سپتامبر (ساعت 11 صبح در Palazzo dei Cngresii) منتقد و تاریخ شناس فرانسوی معماری Francoise Fromonto در کنفرانسی به مناسبت 50 سالگی Jørn Utzon، خانه اپرای سیدنی (2023-1973)، که از مهم‌ترین آثار معماری مدرن است و کاشی‌­های سرامیکی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند، به ایراد سخنرانی پرداخت.

نخستین درس پس از فراگیری بیماری کووید با عنوان درس‌های بازگشت نیز در تاریخ 269 سپتامبر و برای دانش‌آموزان دبیرستانی، در تاریخ 29 سپتامبر (ساعت 11 صبح در Palazz dei Cngressi) و با حضور Stefano Mancuso، پرفسور دانشگاه فلورانس و بنیانگذار علم نوروبیولوژی گیاهی، برگزار شد.

مقالات مرتبط

تمدید همکاری IEG و ACIMAC تا سال 2030

همکاری گروه نمایشگاهی ایتالیا و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات تولید سرامیک ایتالیا در سه نسخه بعدی Tecna یعنی TECNA 2026،2028 و 2030 نیز ادامه خواهد داشت.گروه

آماده سازی برای Tecna 2024

تاکنون و در حالی که 8 ماه تا برگزاری این نمایشگاه در 24 تا 27 سپتامبر در Remini باقی‌مانده است، 200 غرفه دار حضور خود

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید