اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
SACMI Ceramic Innovation Forum 2020؛ هم اینک آینده سرامیک این‌جاست

دیجیتالی شدن و پایداری، موضوعات اصلیِ نخستین رویداد زنده جهانی SACMI در نهم و دهم نوامبر خواهند بود. در این دو روز کارشناسان برجسته صنعت، تجزیه و تحلیل دقیق [خود را] به صورت زنده در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

SACMI Ceramic Innovation Forum (مجمع نوآوری سرامیک SACMI) نخستین رویداد زنده جهانی SACMI است که به نوآوری در بخش کاشی اختصاص دارد. این رویداد رایگان دو روزه – که قرار است نهم و دهم نوامبر برگزار شود – بر پایداری و دیجیتالی کردن در صنعت سرامیک تمرکز خواهد داشت و شرکت‌کنندگان را با کارشناسان برجسته صنعت گرد هم می‌آورد. این برنامه شامل میز گردها، اطلاعات دقیق و میهمانان بین‌المللی خواهد بود. این مجمع، سری زنده و آنلاین SACMI Ceramic Innovation Days (روزهای نوآوری سرامیک SACMI) را از سر می‌گیرد: پس از دو رویداد نخست در جولای، حالا [این رویداد] از نوامبر تا اوایل 2021 نگاهی عمیق به همه آخرین راه حل‌ها و فناوری‌های مهندسی کارخانه این گروه (SACMI) خواهد داشت. این رویدادها نوآوری‌هایی را شرح خواهند داد که برای هر واحد کارخانه سرامیک از تهیه بدنه تا انتهای خط، از انبارش محصول نهائی تا شکل‌دهی، تزئین و پخت طراحی شده است. بنابراین هم مجمع (Forum) و هم روزهای معرفی نوآوری (Innovation Days) فرصتی استثنائی را برای سرعت بخشیدن به گرایش‌های اصلی و کاوش کردن در مهم‌ترین جنبه‌های صنعت سرامیک، راهبردهای نوآوری و همه تازه‌ها از SACMI ارائه می‌دهد.

روز 1 مجمع، نهم نوامبر، با میزگرد آغاز خواهد شد «جریان‌های فرآیند بازاندیشی: چگونه دیجیتال می‌تواند از تولید پشتیبانی کند. هوش مصنوعی، دوقلوی دیجیتال، FATs & SATs از راه دور و بسیاری از موارد دیگر». تحول دیجیتال – از محصول به زنجیره ارزش، از خدمات تا تجربه مشتری – فرصتی خارق‌العاده است که باید با هر دو دست قاپیده شود. برای مثال، ʼدوقلوی دیجیتالʻ را در نظر بگیرید. این نمایش دیجیتالیِ کارخانه سرامیک یک ابزار ارزشمند برای توسعه کارخانه و فرآیند است که این همراه با نرم‌افزار پیشرفته مدیریت کارخانه، HERE، یکی از ارکان کارخانه هوشمند ساخته شده توسط SACMI است.

همچنین دیجیتال‌سازی به معنای غلبه بر فاصله فیزیکی برای امکان‌پذیر ساختنِ مدیریت از راه دورِ عملیات پیچیده‌ای است که از لحاظ راهبردی مهم هستند؛ مانند مونتاژ و راه‌اندازی به علاوه ایجاد FAT ها و SAT های مجازی. در واقع مشاوره و کمک در قلمرو  SACMIنقشی حیاتی دارند. هم اکنون پشتیبانی نزدیک از خدمات مشتری  SACMIو تیم SACMI Digital & IT امکان مأموریت‌سپاری مجازی را به عنوان بخشی از یک رویکرد یکپارچه و با پلت‌فرم واحد فراهم می‌کند که کل چرخه عمر دستگاه، از طراحی تا پس از فروش را در بر می‌گیرد؛ رویکردی که با حضور شبکه جهانی  SACMIتقویت می‌شود.

در عوض در دهم نوامبر، مجمع نوآوری سرامیک SACMI بر پایداری تمرکز خواهد کرد که با میزگرد «کارخانه سرامیک سبز. اهمیت فناوری سبز در کاهش انتشار گازها و مصرف، منابع تجدیدپذیر جدید و محصولات دوست‌دار محیط زیست» گشایش می‌یابد.

گسترش مفهوم پایداری فراتر از تولید واقعی برای در بر گرفتن چرخه عمر دستگاه، مواد اولیه و محصول دومین چالش بزرگ برای تولید جهانی را تشکیل می‌دهند. صنعت سرامیک نقش اساسی در این تغییر دارد و آن را از طریق رویکرد LCA (Life Cycle Assessment، ارزیابی چرخه زندگی) پیش می‌برد؛ این رویکرد، موضوعی است که اکنون اهمیت یافته و قرار است جهانی شود. این همان چیزی است که میهمانان میزگرد – معمار ماسیمو لوزا گینی (Massimo Iosa Ghini) و پروفسور ماریا کیارا بینیوتزی (Maria Chiara Bignozzi) از دانشگاه بولونیا در مورد آن بحث خواهند کرد؛ این‌ها افرادی هستند که همیشه از نزدیک درگیر توسعه و کاربرد محصولات سرامیکی بوده‌اند. به دنبال این میز گرد، SACMI-Eurofilter طیف سامانه‌های کامل خود را برای بهبود عملکرد محیطی در هر سطح: هوا، آب، بخار و گرد و غبار به نمایش خواهد گذاشت. چنین سامانه‌هایی مدیریت یکپارچه کارخانه را هم از نظر عملی و هم از نظر اقتصادی برای مشتری سودمند می‌کنند و بیش‌ترین کنترل را فراهم می‌آورند و بنابراین بازده تولید را به حداکثر می‌رسانند.

یکی دیگر از نکات برجسته این روز دوم مجمع، بخش جدید SACMI Energy Division (بخش انرژی SACMI) خواهد بود که خدمات مشاوره‌ای کارخانه سرامیک را به طور همه جانبه ارائه می‌دهد. بررسی‌های موردی، پروژه‌های بهره‌وری انرژی و نوسازی را نشان خواهد داد که با موفقیت در کارخانه‌های بازیگران برجسته [صنعت] انجام شده‌اند.

با مدیریت فیل تیلور (Phil Taylor) کارشناس و استراتژیست ارتباطات دیجیتال، دو روز در سراسر جهان به شش زبان پخش خواهد شد و موانع فاصله را از میان خواهد برداشت.

کاربران متصل با به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان از طریق نظرسنجی‌ها و Voting App (اپلیکیشن رأی‌گیری) به شرکت‌کنندگان فعال و «نظر سازان» تبدیل خواهند شد؛ بنابراین مبنایی مناسب برای ساختن برنامه SACMI Ceramic Innovation Days فراهم می‌کنند.

پائولو مونگاردی (Paolo Mongardi)، رئیس SACMI اظهار داشت: «ما SACMI Ceramic Innovation Forum و SACMI Ceramic Innovation Days را راه‌اندازی کرده‌ایم تا پیام روشنی به مشتریان در سراسر جهان ارسال کنیم: SACMI در این جا برای آنهاست و به نوآوری بی‌وقفه در دامنه [کاری] خود ادامه می‌دهد. مشکل دسترسی شخصی به مشتریان خارج از کشور و لغو نمایشگاه‌های بزرگ مانندTecnargilla 2020  تلاش‌های ما را برای دیجیتالی کردنِ همه بخش‌ها شتاب بخشیده است: نه فقط در خدمات بلکه در ارتباطات و مدیریت منابع انسانی».

ماتِئو فِدِریچی (Matteo Federici)، مدیر کل واحد تجارت کاشی می‌گوید: «چالش ما ایجاد همان آوازه – یا حتی بزرگ‌تر از آن – است که در یک رویداد فیزیکی به دست می‌آورید. شرکت‌کنندگان از یک تجربه تعاملی لذت خواهند برد، قادر خواهند بود تا یک کارخانه سرامیک مجازی را کاوش نمایند و با دیگر شرکت‌کنندگان تعامل داشته باشند؛ بنابراین در این رویداد نقش فعالی بازی می‌کنند.

کل برنامه بر روی مشتری متمرکز است: ما فضای زیادی را برای ارائه آن‌ها اختصاص خواهیم داد و می‌خواهم از همه کسانی که مشتاقانه به دعوت ما پاسخ دادند، تشکر کنم.»

 برای کسب اطلاعات بیشتر #SACMICeramicInnovationForum را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

برای SACMICeramicInnovationForum ثبت‌نام کنید

sacmi forum int

مقالات مرتبط

تمدید همکاری IEG و ACIMAC تا سال 2030

همکاری گروه نمایشگاهی ایتالیا و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات تولید سرامیک ایتالیا در سه نسخه بعدی Tecna یعنی TECNA 2026،2028 و 2030 نیز ادامه خواهد داشت.گروه

آماده سازی برای Tecna 2024

تاکنون و در حالی که 8 ماه تا برگزاری این نمایشگاه در 24 تا 27 سپتامبر در Remini باقی‌مانده است، 200 غرفه دار حضور خود

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید