حدود 250 نماینده از شرکتهای سرامیکی سراسر شرق دور در دو روز کنفرانس و فعالیتهای شبکهسازی که توسط Colorobbia سازماندهی شده بود، شرکت کردند.
در 17 و 18 جولای، پایتخت تایلند، بانکوک، میزبان سومین دوره از رویداد Collectio بود؛ رویداد دو روزهای که هر سال توسط Colorobbia در یک کشور متفاوت در شرق دور برگزار میشود. طی سالها، این رویداد اختصاصی به فرصتی بینظیر برای تولیدکنندگان محلی سرامیک و سایر بازیگران زنجیره تأمین تبدیل شده تا آخرین نوآوریهای ایتالیایی در محصولات، فناوریها، کاربردها، طراحی و روندها را بررسی کنند.
پس از موفقیت رویدادهای برگزار شده توسط بزرگترین تولیدکننده ایتالیایی فریت و لعاب در ویتنام در 2023 و اندونزی در 2024، دوره امسال در هتل St. Regis بانکوک فراتر از انتظارات ظاهر شد و حدود 250 مهمان، از جمله بیش از 220 مالک و مدیر ارشد شرکتهای پیشرو سرامیک را به خود جذب کرد. علاوه بر تایلند، شرکتکنندگانی از پاکستان، هند، بنگلادش، میانمار، ویتنام، مالزی، تایوان، نپال، استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، فیلیپین و ایتالیا نیز حضور داشتند.
این حضور چشمگیر نشاندهنده جذابیت فوقالعاده یک رویداد منحصربهفرد است که به عنوان مهمترین رویداد بینالمللی اختصاصیافته به سرامیکهای ساخت ایتالیا شناخته میشود. بسیاری از شرکتکنندگان بلافاصله برای دوره 2026 پیشثبتنام کردند که محل برگزاری آن بهزودی اعلام خواهد شد.
«Collectio بار دیگر ثابت میکند که تنها رویداد جهانی سرامیک است که قادر است در قالبی اختصاصی، بهترین دستاوردهای ایتالیایی – حداکثر 20 شریک منتخب – را با بیش از 220 نماینده از شرکتهای آسیایی پیشرو، از جمله مالکان، مدیران و مدیران ارشد گرد هم آورد و محیطی بسیار تخصصی و فرصتهای شبکهسازی استراتژیک ایجاد کند.» – Elia Bitossi، مدیرعامل Colorobbia.
جایی که سرامیک با آینده ملاقات میکند
با عنوان «فراتر از سطح: جایی که سرامیک با آینده ملاقات میکند»، Collectio 2025 حدود بیست شرکت ایتالیایی را در کنار Colorobbia گرد هم آورد که از میان تأمینکنندگان برجسته ماشینآلات و مواد انتخاب شده بودند: Industrie Bitossi، Sacmi، Air Power، Cimes، Durst، Gruppo B&T، Intesa، Inter Ser، Lamberti، Poppi Clementino، Projecta، SMAC، Smaltochimica، System Ceramics، Tecnoferrari، Tecno Diamant، Z&S Ceramco.
این رویداد با همکاری Colorobbia Thailand، که از سال 1989 در Saraburi فعالیت میکند، برگزار شد و شامل جلسات عمومی، ارائههای فنی، ناهارهای کاری و ملاقاتهای یکبهیک بین سخنرانان و نمایندگان بود.
سخنرانی افتتاحیه «اسلبهای بزرگفرمت، یک رقابت جهانی» توسط José Luis Ramon (مشاور جهانی Colorobbia) با استقبال روبهرو شد و بحث گستردهای در مورد طراحی، برندینگ و توسعه محصول ارائه داد، با تمرکز بر تکامل کاشیها و اسلبهای بزرگفرمت و استفاده آنها در کانترتاپها و نماها.
«در این دوره – Elia Bitossi تأکید کرد – Collectio تمرکز کامل بر فناوری داشت، با ارائهای عمیق از تمامی نوآوریها و ویژگیهای شرکتهای پیشرو از ناحیه سرامیکی ایتالیا، در حالی که آخرین روندهای زیباییشناختی نیز به لطف حضور استودیوهای گرافیکی برتر بررسی شد و یک بستر شبکهسازی بینظیر از روابط ارزشمند فراهم آورد. بنابراین فناوری، تحقیق و طراحی در قلب آنچه Colorobbia سازماندهی و ترویج کرد قرار داشت، با هدف ارتقای سرمایهگذاریهای آگاهانه به سوی آیندهای الهامبخش، پایدار و سطح بالا. محور بین ساخت ایتالیا و آسیای جنوب شرقی بار دیگر مستعد و متمایل به تکامل روابط میان طرفین نشان داده شد. حتی در محیط چالشبرانگیز امروز، Colorobbia جسارت باور به پروژهای بلندپروازانه، ساختاریافته و صیقلخورده در هر جزئیات را داشت.»
Arteology: سنت و نوآوری در معرض نمایش
این رویداد همچنین شامل نمایشگاهی از آثار مجموعه Arteology بود؛ پروژه جدید Colorobbia که سنتهای چندصدساله سرامیک الهامگرفته از آرشیو سرامیکی Bitossi (میراث هنری گروه Colorobbia) را با نوآوریهای فناورانه مداومی که کار شرکت را هدایت میکند، ترکیب میکند. این سفر هنری و پژوهشی توجه زیادی از سوی شرکتکنندگان جلب کرد.
رویداد دو روزه در تایلند با یک شبنشینی گالا و مراسم اهدای جوایز مشتریان به پایان رسید که شامل چند سفر به ایتالیا به عنوان جوایز بود و روحیه همکاری و تبادل رویداد را بیش از پیش تقویت کرد. در طول این مراسم، Colorobbia همچنین کمک مالی خود به انجمن صلیب سرخ تایلند را برای حمایت از جوامع آسیبدیده از زلزله آوریل 2025 در تایلند و میانمار اعلام کرد.
سطوح طبیعیتر و متمایزتر
دو ارائه فنی Colorobbia در Collectio 2025 گستره وسیع پرتفوی محصولات آن برای ایجاد سطوح باکیفیتی که به مواد طبیعی شباهت زیادی دارند و در بازار برجسته هستند را برجسته کرد.
در موضوع سطوح سهبعدی که از طریق کاربردهای دیجیتال حاصل میشود، Paolo Monari خانواده محصولات Forma (جوهرهای Graffiti، چسبهای دیجیتال و گریتها و لعابهای دیجیتال پایه آب) را معرفی کرد و توضیح داد که چگونه میتوان آنها را قبل و بعد از دکوراسیون ترکیب کرد تا جلوههای لایهای مادی را تقویت کنند (مفهوم Forma Premium). جلوهای حتی واقعیتر نیز میتواند از طریق کاربرد Digital TopCoats مختلف به عنوان بخشی از رویکرد Hybrid Digital حاصل شود.
Davide Labate مجموعه C-Ready را معرفی کرد، مجموعهای از محصولات سفارشی طراحیشده برای بهینهسازی هر دو جنبه زیبایی و عملکرد: Brilliant برای ظرافت، C-Glow برای پایداری و تطبیقپذیری، و Microtech برای جذابیت طبیعی و ویژگیهای فنی.
با تشکر از یک مجموعه کامل از راهحلها، پشتیبانی فنی گسترده جهانی و دانش فنی که طی بیش از یک قرن فعالیت توسعه یافته، Colorobbia نقش خود را بهعنوان شریک ایدهآل برای شرکتهایی که به دنبال ایجاد سطوح با ارزش افزوده بالا هستند، تأیید میکند. این گروه با دفاتر عملیاتی خود در تمامی بازارهای مهم سرامیک جهان حضور دارد و پوشش بینالمللیای را تضمین میکند که امکان رویکردی شخصیسازیشده برای هر مشتری را فراهم میآورد. اخیراً، علاوه بر دفاتر تثبیتشده در بازارهای اصلی آسیایی، شعب جدیدی نیز در مالزی و بنگلادش افتتاح شدهاند.