اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
انرژی پاک: راه‌اندازی NOVA توسط Celfa

نخستین کارخانه تولید همزمان سلول سوختی، با قابلیت تولید الکتریسیته و حرارت، بدون انتشار مواد آلاینده، رسما در سایت Celfa در Imola افتتاح شد.

اکتبر گذشته، Celfa از نخستین کارخانه تولید همزمان سلول سوختی در اروپا رونمایی کرد. تاسیسات Imola در یک پروژه مشترک و با مشارکت شرکت آمریکایی Bloom Energy توسعه یافته است. استفاده از فناوری به کارگیری اکسید جامد در پیکربندی ترکیبی حرارت الکتریسیته (CHP) در فناوری تولید برق و انرژی حرارتی، باعث تمایز این سیستم از نمونه‌های مشابه شده­ و وجود یک جاذب در سیستم NOVA امکان ایجاد انرژی خنک‌کننده را هم فراهم آورده است. فناوری سلول سوختی %25 کارآمدتر از یک منبع تولیدی گرماگیر (مانند موتورها یا توربین‌ها با توان مشابه است. علاوه بر آن حفظ بازده الکتریکی 54 درصدی در کل چرخه عمر این فناوری به کنترل بهتر هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند.

Gianmaria Balducci که مدیریت مجموعه را برعهده دارد در این زمینه اظهار داشت: “کمک به شرکت‌ها و زیرساخت‌های بزرگ جهت دستیابی به کارایی بیشتر نخستین گام ما در این مسیر است. همکاری ما با Bloom Energy که یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه این نوآوری است، امکان توسعه راه حل جامع برای بازیابی حرارتی را برای ما فراهم آورده است”.

همکاری بین Celfa و Bloom Energy دامنه انرژی‌های پاک در دسترس برای شرکت‌های ایتالیایی را گسترش داده و به آن ها در مسیر حرکت به سوی انرژی‌های پایدار کمک می‌کند. این فناوری امکان تبدیل منابع مختلف (نظیر هیدروژن، گاز طبیعی و سوخت‌های سبز نظیر بیوگاز و بیومتان) را به انرژی الکتریکی و بدون احتراق ایجاد می‌کند. در نتیجه تولید گاز دی اکسید کربن به صفر رسیده و مهم­تر از آن ذرات آلاینده ای مانند SOx و NOx و CO نیز تولید نمی‌شوند.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید