انجمن Ceramicolor علیرغم افزایشهای شدید در قیمتهای مواد اولیه، در این قسمت از بخش سرامیک در 2018 عملکرد مثبت ادامهداری را گزارش میدهد که ناشی از توسعه فناورانهای میباشد.
به دنبال نتایج استثنائی در 2017، تولیدکنندگان لعاب و رنگ سرامیکی ایتالیا، به عملکرد قوی خود در 2018 ادامه دادند.
بر اساس تخمینهای صورت گرفته توسط انجمن بازرگانی ملی ایتالیا، Federchimica Ceramicolor (فِدِرکیمیکا چِرامیکُلُر)، درآمدهای فروش در بازار ایتالیا حدود 2/7 درصد در مقایسه با 2017 رشد کرد و مخصوصاً رشد قوی در بخش جوهر سرامیکی داشت. در ایتالیا، تقاضا هنوز هم از طریق مشوقها و آن چه که اصطلاحاً مالیات «اَبَر استهلاک» (“super-amortisation”) نامیده میشود، هدایت میگردد که موجب تقویت سرمایهگذاریها توسط صنعت سرامیک کشور شده و تقاضا برای لعابها و رنگها را به ویژه در نیمه نخست سال افزایش داده است.
فروش صادراتی حدود 2 درصد در بازارهای اروپایی رشد کرد اما بیش از 2 درصد در ایالات متحده افت کرد؛ در حالی که به نظر میرسد بازار چین با کاهشی دو رقمی دست و پنجه نرم میکند. این امر با رشد قوی در صادرات به دیگر کشورهای آسیائی مانند ویتنام، هند و مالزی در تضاد است. به استثنای چین، بازار آسیا بیش از 5 درصد رشد کرد که مجدداً به خاطر تقاضا برای جوهرهای سرامیکی بود.
مشابه سال پیش، در 2018 تولیدکنندگان لعاب و رنگ سرامیکی ایتالیا مجبور بودند تا با افزایش شدید در قیمتهای مواد اولیه مقابله کنند که اغلب جبران پیامدها و نیز مشکلات تدارک آن دشوار بود.
با توجه به گرایشهای جدید تولیدی، با رشد مداوم در سایزهای سطوح سرامیکی که اکنون میتوانند مستقیماً با مرمر طبیعی و اسلبهای گرانیتی رقابت کنند، مرحله تزئین تغییرات اساسی به خود دیده است.
کلودیو کاسولاری (Claudio Casolari) رئیس Ceramicolor گفت: «طراحان و معماران امروز برای سطوح سرامیکی به خاطر کیفیتهای زیبائیشناسانه و فنی آنها ارزش قائل هستند و این استفاده از اسلبهای بزرگ در پروژههای معماری نتایج عالی به دست میدهد. این امر یقیناً توسعه رنگهای جدید و سامانههای جدید اِعمال را که برای فرایندهای هر چه پیچیدهترِ تزئین اسلبهای سرامیکی مناسب باشند، تشویق خواهد کرد».