اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
برندگان جایزه Brick Award 2024

پنج پروژه برگزیده از میان ۷۴۳ اثر از ۵۴ کشور، نشان دهنده ظرفیت استفاده از آجر در معماری و برای ساخت‌وسازهای پایدار و خلاقانه هستند.

یازدهمین دوره بین‌المللی جایزه Brick Award که در سال ۲۰۰۴ توسط Wienerberger برای حمایت از نوآوری و برتری در معماری آجر راه‌اندازی شد، در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۴ در وین برگزار شد. امسال ۷۴۳ پروژه از ۵۴ کشور در این رقابت که بار دیگر بر اهمیت و ظرفیت خلاقانه معماری آجری در سطح جهان تأکید کرد، شرکت داشتند.

از میان ۵۰ اثر اولیه منتخب، هیئت داوران پروژه‌های برنده را در پنج دسته مختلف انتخاب کرد: “احساس خانه‌بودن”، “زندگی در کنار هم”، “کارکردن با هم”، “فضاهای عمومی مشترک” و “ساختن فراتر از حد انتظار”. همچنین یک پروژه نیز به عنوان برنده جایزه اصلی بر اساس معیارهایی چون زیبایی‌شناسی، پایداری و نوآوری انتخاب شد.

Heimo Scheuch، مدیرعامل Wienerberger، اظهار داشت: “برندگان Brick Award 2024 راه‌های نوینی برای استفاده از مصالح و ساختارهای آجری ارائه داده‌اند که حوزه های متعددی از حفظ منابع تا هماهنگ‌سازی با محیط‌های موجود را در بر می‌گیرد. این معماران خلاق راه‌حل‌هایی نوآورانه ارائه کرده‌اند و ما افتخار می‌کنیم به تجلیل و حمایت از این معماران پیشگام افتخار می کنیم.”

  • جایزه بزرگ به استودیوی بریتانیایی Níall McLaughlin Architects و پروژه آن‌ها با نام “تجربه بین‌المللی راگبی” اهدا شد؛ این پروژه به یک مرکز نمایشگاهی و سالن برگزاری مراسم در Limerick می-پردازد که به ورزش راگبی اختصاص دارد. این پروژه در دسته “فضاهای عمومی مشترک” قرار گرفت. طراحی این بنا با الهام از کلیساهای معروف Limerick انجام شده که در عین داشتن ظاهری مدرن با محیط اطراف خود نیز سازگار است و زیبایی محیط را ارتقا می‌دهد.
  • جایزه دسته “احساس خانه‌بودن” به استودیوی پاراگوئه‌ای Equipo de Arquitectura تعلق گرفت که در پروژه “خانه میانی” از بلوک‌های خاک فشرده استفاده کرده‌اند. این طراحی امکان کنترل دمای محیط با کمترین مصرف انرژی را فراهم می‌کند.
  • در دسته “زندگی در کنار هم”، که به پروژه‌های چند واحدی مسکونی تعلق می‌گیرد، تیم آرژانتینی Estudio Arqtipo موفق به کسب جایزه شد. این تیم ۱۰ واحد مسکونی را در یک زمین باریک طراحی کردند و برای هر واحد یک فضای باز خصوصی فراهم ساختند.
  • در دسته “کارکردن با هم”، دو استودیوی ایرلندی Grafton Architects و O’Mahony Pike Architects جایزه گرفتند. در پروژه طراحی دفتر مرکزی جدید Electricity Supply Board of Ireland استانداردهای مدرن ساختمان‌سازی به خوبی با زیبایی‌شناسی تاریخی شهر دوبلین ترکیب شده است.
  • جایزه “ساختن فراتر از حد انتظار” به پروژه مشترک استودیوهای Hanghar از اسپانیا و Palma از مکزیک اهدا شد. برندگان برای یک جشنواره معماری و طراحی، یک سازه موقت آجری هنری به نام “انواع فضاها” را در یک گذرگاه باریک در شهر Logroño ساختند که بازدیدکنندگان را از میان چندین سبک مختلف معماری عبور می‌دهد.

مانند دوره‌های پیشین، Wienerberger کتابی با عنوان “BRICK 24” منتشر کرده که شامل ۵۰ پروژه منتخب، از جمله برندگان این دوره است. همچنین پنج مقاله از نویسندگان بین‌المللی این مجموعه را تکمیل می‌کنند و نگاهی جامع به معماری آجری معاصر ارائه می‌دهند.

مقالات مرتبط

شمارش معکوس برای Tecna 2024 در Rimini آغاز شد

بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌ و تجهیزات مرتبط با صنعت سرامیک و سطوح از ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر در Rimini برگزار خواهد شد.Tecna 2024، نمایشگاه جهانی

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید